Sejm odrzuca postulaty twórców  |  Spada zaufanie do mediów w Polsce  |  Co-CEO w firmie Better  |  Grupa Eurozet z nową dyrektorką  |  Muzyczny talent show w Netflixie  |  Wywiady Piotra Jędrzejka w Meloradiu  |  "Yellowstone" z Costnerem i "Belfer" ze Stuhrem  |  Nowi autorzy dołączają do portalu Holistic News  |  Nagrody im. Samuela Lindego  |  Legia najbardziej medialnym klubem, Lewandowski piłkarzem  |  Sztuczna inteligencja nie budzi zaufania  |  Account director w VerdeAgency  |  Dentsu tworzy centra  |  Zarząd AMS  |  Apple i Meta będą karane za nieprzestrzeganie przepisów UE  |  Proces Evana Gershkovicha przed rosyjskim sądem za zamkniętymi drzwiami  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Sejm odrzuca postulaty twórców  |  Spada zaufanie do mediów w Polsce  |  Co-CEO w firmie Better  |  Grupa Eurozet z nową dyrektorką  |  Muzyczny talent show w Netflixie  |  Wywiady Piotra Jędrzejka w Meloradiu  |  "Yellowstone" z Costnerem i "Belfer" ze Stuhrem  |  Nowi autorzy dołączają do portalu Holistic News  |  Nagrody im. Samuela Lindego  |  Legia najbardziej medialnym klubem, Lewandowski piłkarzem  |  Sztuczna inteligencja nie budzi zaufania  |  Account director w VerdeAgency  |  Dentsu tworzy centra  |  Zarząd AMS  |  Apple i Meta będą karane za nieprzestrzeganie przepisów UE  |  Proces Evana Gershkovicha przed rosyjskim sądem za zamkniętymi drzwiami  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Sejm odrzuca postulaty twórców  |  Spada zaufanie do mediów w Polsce  |  Co-CEO w firmie Better  |  Grupa Eurozet z nową dyrektorką  |  Muzyczny talent show w Netflixie  |  Wywiady Piotra Jędrzejka w Meloradiu  |  "Yellowstone" z Costnerem i "Belfer" ze Stuhrem  |  Nowi autorzy dołączają do portalu Holistic News  |  Nagrody im. Samuela Lindego  |  Legia najbardziej medialnym klubem, Lewandowski piłkarzem  |  Sztuczna inteligencja nie budzi zaufania  |  Account director w VerdeAgency  |  Dentsu tworzy centra  |  Zarząd AMS  |  Apple i Meta będą karane za nieprzestrzeganie przepisów UE  |  Proces Evana Gershkovicha przed rosyjskim sądem za zamkniętymi drzwiami  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Maj 07, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Restauratorka Magda G. oskarżona o reklamowanie alkoholu na Facebooku

Znana restauratorka nie przyznaje się do reklamowania alkoholu (fot. Wikipedia.org)

Restauratorka i gwiazda kulinarnych programów TVN Magda G. dostała zarzut nielegalnego reklamowania alkoholi na swoim profilu na Facebooku. To kolejna celebrytka, przeciwko której skierowano akt oskarżenia w takiej sprawie.

Śledztwo w sprawie nielegalnej reklamy wina na Facebooku, gdzie profil restauratorki obserwuje 1,5 mln użytkowników, prowadziła od grudnia ubiegłego roku Prokuratura Rejonowa Warszawa-Ochota. Samo zawiadomienie, złożone przez Krajowe Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom, trafiło do niej w maju.

Kolejna antyalkoholowa sprawa wytoczona celebrycie

Teraz, jak poinformował rzecznik Prokuratury Okręgowej w Warszawie prok. Szymon Banna, Magdzie G. przedstawiono zarzuty. Została też przesłuchana w charakterze podejrzanej, złożyła wyjaśnienia, ale nie przyznała się do winy.

Czytaj też: Rafał Ziemkiewicz skazany na 4 miesiące ograniczenia wolności. Za znieważenie aktywisty

Oskarżenie Magdy G. o reklamowanie wina to kolejna antyalkoholowa sprawa wytoczona celebrycie. W marcu tego roku rozpoczął się proces przeciwko 12 aktorkom, wśród których jest Joanna Opozda-Królikowska, influencerkom i pracownikom firm zlecających reklamę alkoholu na instagramowych profilach celebrytek. W kwietniu ubiegłego roku zapadł wyrok w sprawie aktora Macieja Musiała i influencerki Julii Kuczyńskiej "Maffashion". Warszawski Sąd Rejonowy zasądził im za reklamę whisky i wina odpowiednio 15 i 10 tys. zł grzywny.

Sprawę wszczęto po zgłoszeniu złożonym przez Jana Śpiewaka, prezesa fundacji "Bezpieczna Polska dla wszystkich". On też stał za zgłoszeniem do prokuratury możliwości popełnienia przestępstwa przez Janusza Palikota, Kubę Wojewódzkiego i ich wspólnika Tomasza Czechowskiego. Wszyscy trzej umieszczali na swoich profilach w mediach społecznościowych filmy i zdjęcia napojów alkoholowych firmy, której byli współwłaścicielami.

Co prawda warszawski sąd wydał wyrok grzywien w postępowaniu nakazowym, ale przestał on być prawomocny po wniesieniu sprzeciwu przez oskarżonych w maju ubiegłego roku. Proces trwa.

20 tys. zł grzywny dla Tomasza Lisa

Jan Śpiewak interesuje się również ewentualnym procesem w sprawie reklam popularnej wódki z udziałem Bogusława Lindy. To seria krótkich filmów, w których aktor wyjaśnia polskie obyczaje związane z piciem alkoholi. Zawiadomienie w tej sprawie miała złożyć w maju ubiegłego roku posłanka Lewicy Paulina Matysiak.

Czytaj też: Sąd oddalił skargę przewodniczącego KRRiT. Środki z abonamentu mają trafić do Radia Gdańsk

W listopadzie ubiegłego roku Sąd Rejonowy dla Warszawy-Mokotowa zasądził karę 20 tys. zł grzywny dla Tomasza Lisa za to, że będąc redaktorem naczelnym "Newsweek Polska", zgodził się na emisję reklam alkoholi w bezpłatnym dodatku do tygodnika. Postępowanie rozpoczęło się po zawiadomieniu złożonym przez Państwową Agencję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

Za nielegalne reklamowanie alkoholu może grozić grzywna w wysokości od 10 tys. do 500 tys. złotych.

Czytaj też: TVP chce zlikwidować też internetowe kanały TVP Kultura2, TVP ABC2 i TVP Historia2

(PAR, 07.05.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.