WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Luty 22, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zdrajca i egzekutor – pisowscy propagandyści znaleźli winnych porażki PiS i upadku ich TVP

Żeby nie było wątpliwości, autorzy raportu dla Kaczyńskiego piszą o sobie tak: "Raport powstał z inicjatywy doraźnej grupy niezależnych ekspertów dysponujących insiderską wiedzą o TVP" (screen: gazeta.pl)

Rafał Madajczak od dawna nie kieruje już ASZdziennikiem, ale wyraźnie zatęsknił za dawnymi żartami. Wczoraj kierowany przez niego serwis Gazeta.pl opublikował materiał, który w ASZ byłby hitem. Oto mamy "raport", który propagandyści TVP napisali dla Kaczyńskiego. Teza pierwsza: TVP Kurskiego była znakomita. Teza druga: Jarku, pomyliłeś się z tym Matyszkowiczem.

Jak pisze w swoim tekście Jacek Gądek, raport wręczył prezesowi Kaczyńskiemu sam były prezes TVP Jacek Kurski. Materiał ten – jak czytamy – "prezentuje punkt widzenia stronników »Kury«, a winą za utratę władzy obarcza tych wszystkich, którzy rok temu doprowadzili do usunięcia Jacka Kurskiego z fotela prezesa TVP". Nie można tu Kurskiemu odmówić odwagi. Kto bowiem doprowadził do usunięcia Jacka Kurskiego? Sam Kaczyński.

Matyszkowicz zdrajcą, Herburt egzekutorem

Propagandyści pod wodzą Kurskiego – można domyślać się, że na czele zespołu redagującego stał Jarosław Olechowski – przeanalizowali sytuację i orzekli, że najgorsi w całej opowieści o utracie władzy przez PiS były dwa czarne charaktery: były prezes TVP Mateusz Matyszkowicz i prokurent TVP Przemysław Herburt.

Czytaj też: Telewizja Polska liczy na 220 mln zł dotacji z rezerwy budżetu państwa. Ile zarabia się dzisiaj w TVP

Pierwszy to zdrajca: "Celem spotkania z Matyszkowiczem była jego kapitulacja i podpisanie protokołu przekazania TVP prezesowi z nadania [premiera] Donalda Tuska, którego Matyszkowicz realnie uznał" – czytamy.

Drugi to egzekutor: "Herburt wymknął się poza siedzibę spółki na miasto, skąd zabrał do swego samochodu służbowego szefa bezprawnej rady nadzorczej Piotra Zemłę i nielegalnego prezesa Tomasza Syguta". Albo: "Ok. 11.15 Herburt polecił telefonicznie dyrektorowi O/TVP-Technologie (...) wyłączenie sygnału TVP Info i TVP3 w emisji naziemnej oraz online. (...) O godz. 11.18 nastąpiło wyłączenie sygnału TVP Info i TVP3".

Nadzieje na przyszłość

Choć trudno uwierzyć, że to prawdziwy i w założeniu poważny tekst, to dalej jest jeszcze lepiej. Kurski z Olechowskim uważają, że "TVP Kurskiego i Olechowskiego, robiąc newsy z polotem i rozmachem, skutecznie docierała do Polaków z prawdą o Polsce i przeciwnikach dobrej zmiany". Cóż kiedy – analizują dalej autorzy – po wyjeździe Kurskiego do Nowego Jorku "TVP Matyszkowicza i Pereiry (została) smutnym, zanurzonym w przeszłości i topornym przekazem, na ogół bez pomysłu – szkodziła PiS i TVP".

Czytaj też: TVP chce usunięcia przez TV Republika "Specjalnego wydania Wiadomości" i zapłaty

Wszystko źle zatem poszło, ale są w tym raporcie jakieś promienie słońca, przebłyski moralnej czystości i nadzieje na przyszłość. To posłowie PiS Marek Suski, Dariusz Matecki i Mariusz Kałużny, którzy "dzięki nagłemu wtargnięciu na 10. piętro" gmachu TVP bohatersko odparli pierwszy atak platformerskich łobuzów.

No i sami autorzy – opoka, na której można budować nowe jutro. Piszą o sobie tak: "Raport powstał z inicjatywy doraźnej grupy niezależnych ekspertów dysponujących insiderską wiedzą o TVP".

Tekst z Gazeta.pl przeczytają Państwo pod tym linkiem.

Czytaj też: PiS kupi TV Puls? Kaczyński chce dużej telewizji, ale prezes Dąbski "nie sprzeda"

(MAT, 22.02.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.