WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Luty 21, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVP liczy na 220 mln zł dotacji z rezerwy budżetu państwa. Ile zarabia się dzisiaj w TVP

Daniel Gorgosz ujawnił "DGP", że jego miesięczna pensja wynosi 48,4 tys. zł brutto (fot. materiały prasowe)

Likwidator Telewizji Polskiej Daniel Gorgosz wystąpił z wnioskiem o przyznanie dotacji z rezerwy ogólnej budżetu państwa. Do TVP miałoby trafić z tego źródła 220 mln zł.

Daniel Gorgosz, udzielając wywiadu "Dziennikowi Gazecie Prawnej", podał, że od 2017 roku TVP otrzymała ponad 9,5 mld zł z tytułu rekompensat abonamentowych.

Gorgosz: "TVP to było Bizancjum"

"Te pieniądze poprzednie władze spółki wydawały jednak na bieżąco. Nie było żadnej poduszki finansowej. Gdy w grudniu prezydent Andrzej Duda zawetował ustawę okołobudżetową, a w styczniu Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji wstrzymała wypłatę środków z opłaty abonamentowej, okazało się, że pieniędzy na funkcjonowanie spółki nie ma. Wydatki pozostały jednak ogromne" – powiedział "DGP" likwidator TVP.

Czytaj też: TVP chce usunięcia przez TV Republika "Specjalnego wydania Wiadomości" i zapłaty

Gorgosz dopytywany, ile pieniędzy brakuje, odpowiedział, że 2,6 mld zł. "TVP w ostatnich latach to było Bizancjum. W samym TVP Info było produkowanych ponad 100 programów. Poza tym wiele inwestycji było nietrafionych. Jedna z nich to stworzenie portalu dla młodzieży SwipeTo.pl. Koszt wyniósł 35 mln zł, a efekt końcowy jest żaden. Pieniądze wyrzucono w błoto!" – stwierdził w rozmowie z "DGP".

Likwidator poinformował, że wystąpił z wnioskiem o przyznanie dotacji z rezerwy ogólnej budżetu państwa. "Mówimy o kwocie 250 mln zł, z czego 30 mln zł ma trafić do Polskiego Radia, a 220 mln zł do Telewizji Polskiej. Z tego, co wiem, dokument jest analizowany, decyzję w tej sprawie podejmie w najbliższym czasie Rada Ministrów. Nie ukrywam jednak, że im wcześniej dostaniemy te środki, tym lepiej, bo już teraz mamy spore zaległości, a zaraz dojdą kolejne" – wyjaśnił.

Miesięczne pensje Gorgosza, Syguta i Sajóra

Jak informowaliśmy na początku lutego, TVP wstrzymała płatności za faktury powyżej 25 tys. zł brutto. Spółka nie odniosła się wówczas do naszych ustaleń. Daniel Gorgosz podał "Dziennikowi Gazecie Prawnej", że "w różnym trybie" spółka pożegnała się ze z 105 osobami, a "proces przeglądu kadr trwa".

Czytaj też: Jarosław Olechowski szefem wydawców TV Republika. Nowe prowadzące "Express Republiki"

Gorgosz ujawnił "DGP", że jego miesięczna pensja wynosi 48,4 tys. zł brutto. Dyrektor generalny Tomasz Sygut otrzymuje 50 tys. zł brutto, a dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej Grzegorz Sajór – 35 tys. zł brutto.

"Możemy ujawnić wysokość zarobków osób, które pełnią funkcje publiczne. Nie ma problemu z ujawnianiem zarobków kierownictwa spółki czy też poszczególnych dyrektorów" – przekazał.

Czytaj też: Program informacyjny TVP "19.30" daleki od bezstronności. Raport Stowarzyszenia Demagog

(KOZ, 21.02.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.