WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Luty 21, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

PiS kupi TV Puls? Kaczyński chce dużej telewizji, ale prezes Dąbski "nie sprzeda"

– Puls ma przed sobą najlepszy rok w historii – uważa Dariusz Dąbski, który zapewnia, że nie sprzedaje telewizji (screen: tvrepublika.pl, fot. materiały prasowe)

Prawo i Sprawiedliwość może być zainteresowane inwestycją w Telewizję Puls. Informacje takie pojawiają się coraz częściej, jednak właściciel stacji przekonuje, że nie zamierza sprzedawać spółki. Jarosław Kaczyński przed miesiącem zapowiadał "stworzenie dużej, prywatnej telewizji".

– PiS chciałby kupić Puls – twierdzi jeden z informatorów "Presserwisu" z rynku medialnego. – Kaczyński chce mieć własne media. Są z pewnością prawicowi biznesmeni, którzy mogliby wyłożyć pieniądze.

Prezes Telewizji Puls: "Nie sprzedaję, buduję"

Ponieważ wczoraj informacja znowu rozgrzała część ekspertów rynku, poprosiliśmy o komentarz Dariusza Dąbskiego, jedynego udziałowca i prezesa Telewizji Puls.

Czytaj też: TVP liczy na 220 mln zł dotacji z rezerwy budżetu państwa. Ile zarabia się dzisiaj w TVP

– Puls ma przed sobą najlepszy rok w historii po finalnym przełączeniu TVP (chodzi o zakończony proces zmiany standardu nadawania – przyp. red.). Inwestujemy, rozwijamy się, wychodzimy z ofertą za granicę. Nie sprzedaję, buduję – mówi "Presserwisowi". 

Prezes PiS Jarosław Kaczyński pod koniec stycznia 2024 roku zapowiedział stworzenie "prywatnej dużej telewizji". Dziennikarz Wojciech Wybranowski pisał wtedy na platformie X: "Nad nową telewizją o której wspominał PJK też pracuje Morawiecki z Matyszkowiczem. Tyle że w takiej sytuacji nadal nie będzie to prawicowa telewizja, a niestrawna Republika czy GazPol bis".

TV Puls nie emituje newsów

Dlaczego Puls pojawia się w kontekście nowego projektu medialnego PiS? Atutem Telewizji Puls są dwie naziemne koncesje (TV Puls i Puls 2), ale od 2008 roku TV Puls nie emituje newsów i nie ma zespołu informacji.

Czytaj też: Maciej Świrski zakończył postępowanie w sprawie Radia Szczecin i TVP Info. Kar nie będzie

Spółka należąca do Dariusza Dąbskiego od lat jest zyskowna. W 2022 roku zanotowała 10,4 mln zł zysku netto przy 185 mln zł przychodach ze sprzedaży. Z emisji reklam pochodziło 166,6 mln zł, ze sponsoringu – 16,6 mln zł, a z VoD – 1,4 mln zł (dane KRS).

Dariusz Dąbski związany jest z Telewizją Puls od 2005 roku. W 2008 roku odkupił udziały wycofującej się z Polski firmy News Corporation należącej do potentata medialnego Ruperta Murdocha. TV Puls od października 2007 roku do lipca 2008 emitował "Puls raport", który prowadzili m.in. Katarzyna Trzaskalska i Krzysztof Ziemiec. Majątek Dąbskiego został przez "Forbes" oszacowany na 0,84 mld zł.

Czytaj też: TVMN, stacja narodowców, w Vectrze dzięki porozumieniu z radomską Zebrra.tv

(KOZ, MNIE, 21.02.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.