WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Luty 20, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVP chce usunięcia przez TV Republika "Specjalnego wydania Wiadomości" i zapłaty

Program jest nadal dostępny w serwisie YouTube na kanale TV Republika (screen: YouTube/Telewizja Republika)

Daniel Gorgosz, likwidator Telewizji Polskiej, w wezwaniu przedprocesowym wezwał Tomasza Sakiewicza, prezesa i redaktora naczelnego TV Republika, do usunięcia programu "Specjalne wydanie Wiadomości" nadawanego 20 grudnia oraz zapłatę 250 tys. zł – 200 tys. zł na rzecz TVP i 50 tys. zł dla PISF.

Chodzi o skasowanie programu i jego fragmentów z serwisów społecznościowych stacji, zaniechania rozpowszechniania w jakiejkolwiek formie w przyszłości oraz m.in. trzykrotne opublikowanie na antenie i na stronie internetowej oświadczenia zgodnego z zawartymi w wezwaniu przedprocesowym wymogami.

Czyn nieuczciwej konkurencji wobec TVP?

Daniel Gorgosz wezwał również Tomasza Sakiewicza do zapłaty na rzecz Telewizji Polskiej 200 tys. zł (wraz z ustawowymi odsetkami) tytułem naprawienia wyrządzonej szkody, w tym za naruszenie autorskich praw majątkowych do scenografii i oprawy graficznej "Wiadomości" TVP i za dokonanie względem Telewizji Polskiej czynu nieuczciwej konkurencji.

Czytaj też: Sakiewicz reaguje na żądania TVP dot. skopiowania "Jedziemy" Rachonia. "Próba wyłudzenia"

Gorgosz chce również zapłaty przez TV Republika na rzecz Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej 50 tys. zł jako zadośćuczynienia za dokonanie względem Telewizji Polskiej czynu nieuczciwej konkurencji.

"Daniel Gorgosz, Likwidator Telewizji Polskiej S.A. w likwidacji zapowiedział, że w przypadku nie spełnienia żądań, o których mowa w wezwaniu w terminie 7 dni, TVP podejmie stosowne kroki prawne" – podano w komunikacie.

"Specjalne wydanie Wiadomości" nadal dostępne

– To kolejna próba wyłudzenia pieniędzy przez osoby nieuprawnione. Ten pan nie jest likwidatorem, bo nie został wpisany do KRS. Robiliśmy ten program z udziałem ówczesnych władz TAI, których nikt wtedy nie odwołał, nawet ci uzurpatorzy. To nie były "Wiadomości". Tylko specjalne wydanie naszego programu, w którym mówiliśmy, dlaczego nie było "Wiadomości" – mówi "Presserwisowi" Tomasz Sakiewicz, szef TV Republika.

Czytaj też: Tomasz Sakiewicz idzie na sądową wojnę z Bartłomiejem Sienkiewiczem. Jakie ma szanse?

Program anonsowany jako "Specjalne wydanie Wiadomości" TV Republika nadała 20 grudnia w dniu zmiany władz TVP. W programie wystąpili m.in. ówczesny szef TAI Michał Adamczyk i jego zastępca Marcin Tulicki. Program nadawano ze studia "Wiadomości" przy placu Powstańców Warszawy. Jest nadal dostępny w serwisie YouTube na kanale TV Republika.

Wcześniej Daniel Gorgosz, likwidator TVP, wezwał już Tomasza Sakiewicza do zapłaty na rzecz spółki miliona złotych za naruszenie autorskich praw majątkowych do audycji "Jedziemy".

Czytaj też: Prawicowi dziennikarze protestują przeciw zastraszaniu reklamodawców Telewizji Republika

(MNIE, 20.02.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.