WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Luty 03, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

„Rzeczpospolita” liderem cytowań w całym 2023 roku – pomogli generałowie. "Press" wysoko

"Rzeczpospolita" była najbardziej opiniotwórczym medium w 2023 roku

„Rzeczpospolita” zwyciężyła w rankingu najczęściej cytowanych mediów w 2023 roku przygotowanym przez Instytut Monitowania Mediów. W kategorii miesięczników i dwumiesięczników wygrywa „Forbes”, a drugi jest magazyn „Press”.

Według obliczeń IMM „Rzeczpospolitą” zacytowano w 2023 roku roku 33,9 tys. razy, na TVN24 w innych mediach powoływano się 33 tys. razy, a na Wirtualną Polskę -  32,5 tys.

Czytaj też: Marta Kaźmierska nową szefową poznańskiej "Gazety Wyborczej". Zastąpi Paulę Skalnicką

„Rzeczpospolita” szczególnie często była cytowana w październiku, gdy jako pierwsza podała informację o dymisjach dwóch czołowych generałów polskiej armii. W przypadku TVN24 szeroko komentowany przez inne redakcje był reportaż Justyny Sucheckiej oraz Piotra Szostaka „Willa plus. Publiczne pieniądze dla organizacji bliskich PiS. Lista”. Z kolei na wynik WP.pl miał wpływ m.in. materiał Szymona Jadczaka pt. „Ustawił dziesiątki meczów. PZPN zaprosił go na wyjazdowy mecz kadry”.

Tytuły prasowe. Na drugim miejscy za „Rzeczpospolitą” uplasowała się „Gazeta Wyborcza”, na którą powoływano się 30,7 tys. razy. Jednym z najgłośniejszych jej tematów była związana z aferą wizową dymisja wiceministra MSZ Piotra Wawrzyka. Trzeci był „Fakt” - 22,9 tys. cytowań.

Stacje telewizyjne. Za TVN24 były Polsat News z 23,7 tys. wzmiankami i TVP Info - 20,5 tys.

Rozgłośnie radiowe. Najbardziej opiniotwórczą stacją był RMF FM - inne redakcje powołały się na nią ponad 32,5 tys. razy. Dalej były Radio Zet (26,2 tys. cytowań) i  Program I Polskiego Radia (7,9 tys.).

Portale internetowe. Za Wirtualną Polska był Onet - ponad 30 tys. cytowań. Najczęściej powoływano się na Onet w związku z tekstem Andrzeja Stankiewicza „Wawrzyk, Bollywood i specsłużby USA. Ujawniamy kulisy afery wizowej”. Trzecia była Interia - 19,4 tys. cytowań.

Tygodniki i dwutygodniki. Pierwsze miejsce w tej kategorii zajął „Wprost” - 4,5 tys. cytowań. Na ten tytuł najczęściej powoływano się w listopadzie, gdy jako pierwszy poinformował o planowanym spotkaniu prezydenta Andrzeja Dudy z marszałkiem Sejmu Szymonem Hołownią. Drugie miejsce zajęła „Viva” (ponad 4,4 tys.), a trzecie „Do Rzeczy” (niespełna 4,4 tys. wzmianek).

Miesięczniki i dwumiesięczniki. Na lidera tej kategorii, czyli „Forbes”, powoływano się w mediach 2,2 tys. razy, a na wicelidera - magazyn "Press" 1,7 tys. razy. Na miejscu trzecim był „Twój Styl” - 1,6 tys. cytowań.

Media regionalne. Pierwsza była „Gazeta Krakowska” z 1,4 tys. cytowań, drugie Radio Poznań (1,2 tys.), a trzecie Radio Gdańsk (968).

W samym grudniu 2023 roku najczęściej cytowano: TVN24 (4,2 tys. razy), Onet (3,6 tys.) i „Gazetę Wyborczą” (3,4 tys.).

(JF, 03.02.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.