IMM uruchomił badanie siły medialnej marek – IMMrank
Badania medialności mediów oparte są na autorskim modelu IMM (graf: IMM)
Instytut Monitorowania Mediów uruchomił IMMrank – badanie mierzące medialną siłę marek na podstawie danych pozyskiwanych z monitoringu informacji oraz reklam. Wyniki badania są bezpłatne dla wszystkich zalogowanych użytkowników serwisu Immrank.com.
Jak informuje Instytut, IMMrank to interaktywne narzędzie analityczne, które w sposób kompleksowy mierzy medialność marek oraz wartość ich ekspozycji w mediach na podstawie danych pochodzących ze wszystkich monitorowanych przez IMM źródeł. Aktualnie stale monitorowanych jest ponad 1,8 tys. tytułów prasowych, 350 stacji radiowych i telewizyjnych, 420 tys. serwisów internetowych, portali, blogów i forów oraz ponad 16 mln publicznych profili w mediach społecznościowych.
IMMrank mierzy medialność marek w pięciu kategoriach: interactive – uwzględniająca publiczne posty i komentarze w social mediach (w tym: Facebook, Instagram, Linkedin, X/Twitter, YouTube, TikTok, pełna treść podcastów), w których występuje badana marka; domestic – na podstawie kanałów własnych marki, w tym profili firmowych w mediach społecznościowych, serwisów WWW, zgłoszonych do monitoringu firmowych newsletterów i podcastów; earned – podsumowująca publikacje dziennikarskie w prasie, radiu, telewizji i portalach internetowych, w których wzmiankowana jest marka; advertising – analiza reklam marki w prasie, radiu i telewizji oraz sponsoring – na podstawie materiałów powstałych w wyniku współprac sponsorskich i partnerskich, w których eksponowana jest marka.
Wyniki prezentowane są w formie wskaźnika medialności, który w punktach odzwierciedla siłę marki w mediach, a także umożliwia porównywanie marek i śledzenie zmiany ich pozycji w czasie. Dane z IMMrank, w połączeniu z danymi sprzedażowymi firm oraz badaniami opinii, mogą być wykorzystywane do obliczania całkowitej wartości marek działających na polskim rynku.
"Nowe badanie IMM dostarcza informacji o osiąganych efektach komunikacji marketingowej w branżach. Obecnie takich łatwo dostępnych, rzetelnych danych brakuje, można je jedynie kupić na specjalne zamówienie, a tego typu opracowania są zwykle drogie" – wskazuje w komunikacie Sebastian Bykowski, wiceprezes i dyrektor sprzedaży IMM.
(PAR, 28.11.2025)










