Dział: REKLAMA

Dodano: Marzec 03, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Debata „Panoramy Reklamy”: „2020 – rok próby, rok zmiany”

Uczestnicy debaty (od lewej): Wincenty Kokot, GoldenSubmarine, Agata Małkowska-Szozda, "Press" (prowadząca), Magda Kolenkiewicz, Starcom, Karolina Witecka, Cut The Mustard, Jacek Celiński, Havas Group (fot. Tomasz Ozdoba/„Press”)

COVID-19 pokazał, komu udało się dokonać transformacji digitalowej w swoim sposobie myślenia i działania, a kto nadal ma to przed sobą - zgodnie uznali uczestnicy debaty „Panoramy Reklamy”. Wskazywali na obszary wzrostu dla firm komunikacyjnych w okresie pandemii.

Dyskusja dotyczyła roku 2020, który zmienił wszystko w światowej gospodarce. Pandemia pokazała agencjom ich słabe i mocne strony. Jaki zakres usług w dobie kryzysu okazał się kluczem do przetrwania? Jakie obszary działalności agencji, jakie struktury oraz kompetencje będą musiały być zdefiniowane na nowo? Jak w czasie pandemii zmieniły się potrzeby i zachowania konsumentów czy modele działania marek? Z takimi pytaniami mierzyli się w dyskusji: Magda Kolenkiewicz, dyrektorka generalna Starcomu, Karolina Witecka, współwłaścicielka agencji Cut The Mustard, Wincenty Kokot, business development director GoldenSubmarine, Jacek Celiński, head of e-commerce w Havas Group.

Wszyscy uczestnicy debaty byli zgodni, że pandemia spowodowała rynkowe zmiany, które już wcześniej były zauważalne, ale w 2020 nabrały niezwykłego przyspieszenia. - Już nie czekamy na powrót starych czasów. To też jest lekcja bardzo cenna dla nas, zmienia optykę na bycie w ciągłym stanie zwinności, elastyczności względem tego, jak się kształtuje rynek – zwrócił uwagę Wincenty Kokot z Golden Submarine. - Zmiany trwały od kilku lat, pandemia po prostu wszystko przyspieszyła - zgodziła się Magda Kolenkiewicz ze Starcomu. - Obserwujemy zwiększone zainteresowanie digialem, social mediami, e-commerce, ale też platformami zakupowymi, w ogóle odkrywaniem roli internetu w przekierowywaniu do sklepów - podsumowała.

Zgodnie podkreślano dynamiczny wzrost znaczenia e-commerce, który był największym beneficjentem zmian roku 2020. - Było przesunięcie budżetowe, ale nastąpiło przesunięcie uwagi na rzeczy, które w budżecie całościowej kampanii wcześniej nie były tak bardzo istotne. Pojawił się e-commerce, który wcześniej był niewielkim elementem dodanym do większej aktywacji, a teraz rola, którą klienci mu przypisali, była niewspółmierna do tego, jakie były budżetowe odniesienia – powiedział Jacek Celiński z Havas Group.

- Duża część nawet nie tyle budżetów, ile w ogóle briefów i myślenia o komunikacji, zaczęła się skupiać na tym, jak przekierować je na sprzedaż. A więc e-commerce stał się ważny dla wszystkich, nawet dla tych, którzy nie mają jeszcze dobrze działających kanałów sprzedaży – powiedziała Karolina Witecka.

- Mnóstwo ludzi przekierowało uwagę do mediów społecznościowych, ale oczywiście także w e-commerce, a co za tym idzie – user experience jako doświadczenie kontaktu z firmami, z markami, ze sobą nawzajem przez internet. Zatem te kluczowe obszary to UX i social media - one w naszym odczuciu bardzo zyskały na znaczeniu i w tym ostatnim roku, i teraz - zgodził się Wincenty Kokot.

Zwrócono też uwagę na pozytywne zmiany wynikające z pandemii. - Ten rok pokazał relacyjność, otwartość, autentyczność i szczerość. O wiele więcej informacji dostajemy na etapie przystępowania do przetargu niż kiedyś. I właśnie to być może jest jakiś trend. Oby się utrzymał - zauważyła Karolina Witecka.

Debata odbyła się na początku lutego w studiu Wirtualnej Polski. Można ją obejrzeć na YouTubie oraz na stronie Panoramareklamy.press.pl 

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(AMS, 03.03.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.