Temat: na weekend

Dział:

Dodano: Luty 07, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Superwydatki na reklamy przy Super Bowl

Firmy za 30-sekundowe spoty w telewizji Fox zapłaciły nawet 5,6 mln dol. (screen: YouTube.com/Mountain Dew, YouTube.com/Rocket Mortgage, YouTube.com/Jeep, YouTube.com/Doritos)

Na reklamę telewizyjną podczas Super Bowl wydano rekordową kwotę 435 mln dol. - wskazują wstępne szacunki Kantar Media. Telewizyjna widownia zbliżyła się do ubiegłorocznej i sięgnęła 102 mln.

Kwota wydana na reklamę jest o 29 proc. wyższa w porównaniu z 2019 rokiem. Poprzedni rekord, ustanowiony w roku 2017, wynosił 390 mln dol.

Firmy za 30-sekundowe spoty w telewizji Fox zapłaciły nawet 5,6 mln dol. Reklamy wyemitowały m.in. Amazon, Coca-Cola, Pepsi, Google, Microsoft czy McDonald’s. Po raz pierwszy na Super Bowl pokazał się Facebook (w reklamie wystąpili Chris Rock i Sylvester Stallone). Reprezentowane były serwisy streamingowe, jak Hulu czy Quibi.

Według pomiarów Nielsen Audience Measurement telewizyjna widownia finału Super Bowl w stacji Fox to 99,9 mln. To wzrost o 2 proc. w porównaniu z ub.r., kiedy transmisję na CBS oglądało 98,2 mln widzów. NBC w 2018 roku zgromadził 103,4 mln widzów. Uwzględniając wszystkie platformy, na których udostępnione zostało wydarzenie - Fox Television Network, Fox Deportes, a także cyfrowe platformy streamingowe, w tym NFL.com, Fox Sports, Verizon, Fox Deportes i Yahoo Sports - Fox twierdzi, że mecz przyciągnął 102 mln widzów. CBS, uwzględniając w ub.r. wszystkie swoje platformy, doliczył się 100,7 mln.

Czas reklamowy przy wydarzeniu wyniósł 51 minut i 15 sekund - według Kantara to trzeci najwyższy wynik w historii. W tym roku było więcej niż dotychczas długich form reklamowych. Były 24 spoty trwające 60 sekund i dłużej. W ub.r. było ich 16. Ważną rolę stanowiły reklamy odwołujące się do kultowych filmów fabularnych - "Lśnienie" (reklama Mountain Dew Zero z udziałem Bryana Cranstona) czy "Dzień świstaka" (reklama Jeepa z Billem Murrayem).

Reklamy emitowane podczas Super Bowl spowodowały, że strony internetowe odwiedziło w tym czasie 74 mln użytkowników - dwukrotnie więcej niż przed rokiem. Tylu użytkowników poszukiwało w tym czasie informacji o markach reklamowanych w trakcie transmisji (zareklamowało się 77 marek). Taboola, platforma publikująca zestawienia i zajmująca się reklamą natywną, przeanalizowała dane z ponad 1,4 tys. witryn wydawców. W przeważającej części reklamy przyciągały czytelników do szukania dodatkowych informacji o markach.

Najwięcej wyszukiwań dotyczyło reklamy Doritos z udziałem aktora Sama Elliotta.

(MAC, 07.02.2020)

Pozostałe tematy weekendowe

Smoleńska wpadka Szymona Hołowni
Mariusz Zielke: co ja złego zrobiłem?
Marki nagradzają za bycie offline
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.