Dział: PRASA

Dodano: Luty 11, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W pół roku Ruch stracił ponad połowę nadziałów prasy

Plan restrukturyzacji Ruchu zakłada znalezienie inwestorów dla dystrybutora maksymalnie do czerwca (fot. materiały prasowe)

Wskutek problemów finansowych liczebność przyjmowanych i rozwożonych nadziałów prasy w Ruchu spadła w 2018 roku o ponad połowę. W styczniu restrukturyzowana firma zaczęła odzyskiwać rynek.

W czerwcu 2018 roku Ruch SA dystrybuował ponad 30 mln egz. dzienników i czasopism. Na koniec grudnia już tylko 14 mln egz. – wynika z danych przekazanych nam przez kolportera. To efekt wielomilionowego zadłużenia spółki u wydawców, którzy wycofali nakłady swoich tytułów z dystrybucji w Ruchu. Właśnie w czerwcu zaczęli informować o problemach z kolporterem.

Na problemach konkurenta zyskał Kolporter, największy dystrybutor prasy. – Liczba egzemplarzy gazet i czasopism przyjętych przez nas do dystrybucji w grudniu 2018 roku wzrosła w stosunku do czerwca o około 11 procent. To przekłada się na dodatkowe miliony egzemplarzy – informuje rzecznik prasowy Kolportera Dariusz Materek. W stosunku do roku 2017 średnia roczna sprzedaż gazet, czasopism i kolekcji wydawniczych w przeliczeniu na jeden punkt sieci Kolportera wzrosła o około 1 proc.

– W sytuacji, w której wydawcy ograniczali nadziały w Ruchu, część z nich przepłynęła do innych kolporterów. Teraz Ruch stara się odbudować swoją pozycję na rynku, ale nie wiem, czy możliwy jest powrót do wyników, jakie miał przed kryzysem – komentuje Marek Frąckowiak, dyrektor generalny Izby Wydawców Prasy.

Rzeczniczka prasowa Ruchu Joanna Dzwonkowska informuje, że w styczniu nadziały prasy rozwożonej do punktów sprzedaży przez dystrybutora wzrosły do 21 mln egzemplarzy. – Dla zapewnienia efektywnej dystrybucji nadziału nieustająco pozyskujemy punkty sprzedaży prasy. Dzięki temu ilość punktów partnerskich nie ulega dużym wahaniom – przekonuje Dzwonkowska.

Ruch zaczął odzyskiwać nakłady prasy na przełomie roku – po tym, jak Alior Bank przedłużył mu finansowanie, a pomoc spółce pozostającej w restrukturyzacji zapowiedziały PKN Orlen i Poczta Polska.

Plan restrukturyzacji Ruchu zakłada wydzielenie dwóch części przedsiębiorstwa – detalicznej i kolportażowej – oraz znalezienie inwestorów do czerwca. Zarząd Ruchu chce też zwiększyć redukcję zadłużenia wobec największych wydawców do 80 proc. (co oznacza, że oddałby im tylko 20 proc. długów) i zawrzeć układ częściowy z wydawcami, którym jest winien od 100 tys. do 1 mln zł. Te długi miałyby zostać zredukowane o połowę.

(KW, 11.02.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: PRASA

Dodano: Luty 11, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Jeff Bezos zarzuca szantaż wydawcy tabloidu "National Enquirer"

"National Enquirer" zdobył pikantne SMS-y, jakie Jeff Bezos wysyłał do kochanki (fot. materiały prasowe)

Jeff Bezos, założyciel i prezes koncernu internetowego Amazon, oskarżył o szantaż wydawnictwo American Media, wydawcę tabloidu "National Enquirer".

Jeff Bezos miał być szantażowany tym, że "National Enquirer" opublikuje wiadomości SMS i nagie zdjęcia, które wysyłał do kochanki, jeśli nie zaprzestanie dochodzenia w sprawie sposobu pozyskania tych materiałów przez tabloid. Biznesmen poinformował o tym na swoim blogu na platformie Medium. "Oczywiście nie chcę publikacji moich prywatnych zdjęć, ale również nie będę uczestniczył w ich bardzo dobrze znanej praktyce szantażu, przysług politycznych, politycznych ataków i korupcji" - napisał Bezos.

Tekst opisujący romans Bezosa z 49-letnią Lauren Sanchez, producentką filmową i byłą dziennikarką sportową sieci Fox, ukazał się w tabloidzie w styczniu. Pismo przyznało, że ma pikantne SMS-y i zdjęcia wysłane do Sanchez, a na dowód opisało je. Bezos wszczął prywatne dochodzenie w sprawie źródła wycieku tych treści.

Właścicielem American Media jest David Pecker, znajomy prezydenta USA Donalda Trumpa. W przeszłości w "National Enquirer" ukazywały się teksty broniące Trumpa lub pogrążające jego wrogów. Z kolei do Bezosa należy krytyczny wobec prezydenta Trumpa dziennik "The Washington Post".

(LL, 11.02.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.