Marketing i reklama liderami w korzystaniu z usług freelancerów  |  Były prezes Alior Banku pomoże  |  GPW może wznowić obrót akcjami Red Carpet Media Group  |  Oglądalność serialu "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  "Wzgórze psów" zadebiutuje w Netflixie  |  Stabilna widownia "Gliniarzy" w Polsacie  |  Ruszyła sprzedaż aukcyjna w aplikacji TVP Sport  |  Magdalena Cielecka w nowym serialu Max Original  |  Internetowy Silver TV rozbudowuje ofertę  |  NASK rozpoczął wydawanie czasopisma  |  Centrum im. Adama Smitha: "Polska gospodarka traciła 70 mld zł rocznie"  |  Ruszyła agencja reklamowa  |  Fabryka Marketingu wygrywa  |  Polska kampania Filtron na zagranicznych rynkach  |  The Reel Friends  |  Matea Gold odchodzi z "The Washington Post" do kierowania oddziałem "The New York Times"  |  Rupert Murdoch przegrywa walkę o kształt sukcesji z dziećmi  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Marketing i reklama liderami w korzystaniu z usług freelancerów  |  Były prezes Alior Banku pomoże  |  GPW może wznowić obrót akcjami Red Carpet Media Group  |  Oglądalność serialu "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  "Wzgórze psów" zadebiutuje w Netflixie  |  Stabilna widownia "Gliniarzy" w Polsacie  |  Ruszyła sprzedaż aukcyjna w aplikacji TVP Sport  |  Magdalena Cielecka w nowym serialu Max Original  |  Internetowy Silver TV rozbudowuje ofertę  |  NASK rozpoczął wydawanie czasopisma  |  Centrum im. Adama Smitha: "Polska gospodarka traciła 70 mld zł rocznie"  |  Ruszyła agencja reklamowa  |  Fabryka Marketingu wygrywa  |  Polska kampania Filtron na zagranicznych rynkach  |  The Reel Friends  |  Matea Gold odchodzi z "The Washington Post" do kierowania oddziałem "The New York Times"  |  Rupert Murdoch przegrywa walkę o kształt sukcesji z dziećmi  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Marketing i reklama liderami w korzystaniu z usług freelancerów  |  Były prezes Alior Banku pomoże  |  GPW może wznowić obrót akcjami Red Carpet Media Group  |  Oglądalność serialu "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  "Wzgórze psów" zadebiutuje w Netflixie  |  Stabilna widownia "Gliniarzy" w Polsacie  |  Ruszyła sprzedaż aukcyjna w aplikacji TVP Sport  |  Magdalena Cielecka w nowym serialu Max Original  |  Internetowy Silver TV rozbudowuje ofertę  |  NASK rozpoczął wydawanie czasopisma  |  Centrum im. Adama Smitha: "Polska gospodarka traciła 70 mld zł rocznie"  |  Ruszyła agencja reklamowa  |  Fabryka Marketingu wygrywa  |  Polska kampania Filtron na zagranicznych rynkach  |  The Reel Friends  |  Matea Gold odchodzi z "The Washington Post" do kierowania oddziałem "The New York Times"  |  Rupert Murdoch przegrywa walkę o kształt sukcesji z dziećmi  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Listopad 04, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Ruch do końca grudnia zlikwiduje kioski w Warszawie. Dziś w Polsce zostało ich 128

Po pierwszym półroczu 2024 roku liczba kiosków i saloników Ruchu wynosiła 411 (fot. materiały prasowe)

Do końca grudnia z ulic Warszawy ma zniknąć wszystkie 30 wolno stojących kiosków Ruchu. Pisma w tej sprawie dostali ich ajenci. Spółka wygasza kolejne nierentowne punkty.

Dziś w całej Polsce pozostało zaledwie 128 kiosków Ruchu, ale sieć ma podlegać sukcesywnej likwidacji.

Czytaj też: Reakcje po odejściu Roberta Mazurka z RMF FM. Chrabota: "Od początku tam nie pasował"

– Spółka jest w bieżącym kontakcie z ajentami, którzy z wyprzedzeniem otrzymują informacje o wypowiedzeniach umów. Niektórzy decydują się na odkupienie kiosku i prowadzenie działalności we własnym zakresie. Taką decyzję podjęło do tej pory ok. 40 ajentów – poinformowało "Presserwis" biuro prasowe Orlenu, który jest większościowym akcjonariuszem Ruchu.

Po pierwszym półroczu 2024 roku liczba kiosków i saloników Ruchu wynosiła 411, podczas gdy pod koniec 2019 roku było ich 1333. W ciągu 4,5 roku zlikwidowano 922 punkty sprzedaży, a tylko od lipca do końca października 2024 roku – kolejne 283. Z kolei w kwietniu Ruch wycofał się całkowicie z kolportażu prasy, a od maja do jego punktów prasę dostarcza Kolporter.

Jak poinformowało nas biuro prasowe Orlenu, decyzja o likwidacji sieci kiosków Ruchu jest podyktowana trwałymi negatywnymi wynikami finansowymi segmentu. Przejmując Ruch, poprzedni zarząd Orlenu nakreślił plan jego restrukturyzacji, który już w 2021 roku miał przywrócić rentowność spółki i pozwolić na uzyskanie niezależności finansowej, ale to się nie udało. W kolejnych latach segment ten miał wiodący udział w generowanych przez Ruch stratach finansowych. Tylko w latach 2021-2023 wyniosły one łącznie ponad 110 mln zł. W rezultacie pod koniec 2023 roku zadłużenie Ruchu przekroczyło 160 mln zł.

Czytaj też: "Pytanie na śniadanie" straciło widzów. Niewielki wzrost "Dzień dobry TVN"

Jak informuje Orlen, którego zarząd poinformował o zamiarze sprzedaży Ruchu, obecnie prowadzone są działania naprawcze, które pozwolą poprawić wyniki finansowe spółki Ruch. Wspierane są perspektywiczne obszary, a trwale nierentowne wygaszane, by wyeliminować rosnące zobowiązania finansowe.

Ruch, w którym Orlen ma 65 proc. udziałów, w ubiegłym roku poniósł 69,6 mln zł straty przy 763,7 mln zł przychodów. W 2022 roku strata Ruchu wyniosła 86,1 mln zł.

Czytaj też: Dziś ostatni dzień zgłoszeń do XXVIII konkursu Grand Press

(PAR, 04.11.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.