Dział: INTERNET

Dodano: Styczeń 31, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Facebook zarabia jeszcze więcej. 56 mld dol. przychodów

Z Facebooka korzysta średnio 2,32 mld ludzi miesięcznie (fot. pixabay.com)

Największy na świecie serwis społecznościowy zaprezentował lepsze od oczekiwanych przez rynek wyniki finansowe za ostatni kwartał ub.r., ale ma wyraźny problem z rosnącą liczbą fałszywych kont.

Od początku października do końca grudnia Facebook zarobił 16,91 mld dol., co oznacza 30-proc. wzrost w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej. Analitycy z Wall Street oczekiwali przychodów rzędu 16,4 mld dol. Aż 16,64 mld dol. z kwoty przychodów stanowią wpływy reklamowe - tutaj również odnotowano wzrost rok do roku o niemal jedną trzecią. Zysk netto w czwartym kwartale 2018 roku sięgnął 6,88 mld dol. (wobec 4,27 mld dol. rok wcześniej) i również przewyższył oczekiwania rynkowe.

W całym 2018 roku przychody Facebooka wyniosły 55,84 mld dol. (wzrost o 37 proc. rok do roku), a zysk netto - 22,11 mld dol. (więcej o 39 proc. niż rok wcześniej).

Ale uwagę komentatorów przyciągnęły jeszcze inne dane platformy. Rosnące, ale dużo mniej optymistyczne. Do 116 mln skoczyła w IV kw. liczba fałszywych kont (z 85 mln w IV kw. 2017), a do 255 mln liczba zduplikowanych kont na stronie (z 213 mln).

Z Facebooka korzysta średnio 2,32 mld ludzi miesięcznie, a doliczając do tego siostrzane serwisy (Instagram, WhatsApp i Messengera) - 2,7 mld.

Ostatnio FB zapowiedział powołanie niezależnej rady, która ma się zajmować odwołaniami użytkowników dotyczącymi usuwania wpisów i blokowania kont.

(LL, 31.01.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: INTERNET

Dodano: Styczeń 31, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Większość polskich użytkowników TikTok ma 13-15 lat

Większość użytkowników TikTok w Polsce to nastolatki (fot. Youtube/ TikTok)

Zdecydowana większość użytkowników aplikacji TikTok to osoby mające 13–15 lat, a zaledwie 2 proc. stanowią młodzi dorośli, czyli ci mający 19-21 lat – wynika z raportu przygotowanego przez agencję GetHero.

Użytkownicy TikTok (platformy społecznościowej do tworzenia krótkich wideo - dawniej Musical.ly) nie są bierni – blisko 70 proc. z nich nagrywa własne treści. Większość, bo 76 proc. tiktokerów korzysta z aplikacji co najmniej dwa razy dziennie, a pozostałe 34 proc. to tzw. "hard userzy", którzy odwiedzają aplikację ponad 10 razy dziennie.

Zdecydowana większość tiktokerów (65 proc.) to osoby w wieku 13–15 lat, a zaledwie 2 proc. stanowią osoby w wieku 19-21 lat. Przeważającą większość użytkowników TikTok stanowią dziewczynki i kobiety – 95 proc.

Z analizy wynika, że większość (58 proc.) badanych użytkowników aplikacji TikTok dowiedziała się o niej od znajomych, 28 proc. z innych serwisów społecznościowych, jak Facebook, YouTube, Instagram, Snapchat, a 9 proc. z reklam. Zdecydowana większość – 83 proc. ankietowanych jest na TikTok dłużej niż rok.

Mniej niż połowa (41 proc.) użytkowników mieszka w małych miastach lub na wsi, a 10 proc. w mieście powyżej 500 tys. mieszkańców. Pozostali mieszkają w dużych miastach (9 proc.), miastach średniej wielkości (16 proc.) i w miasteczkach (24 proc.).

Aż 92 proc. respondentów odpowiedziało, że czas wolny najczęściej spędza korzystając z mediów społecznościowych. Dalej były zainteresowania (41 proc.), sport (36 proc.), nauka (27 proc.), telewizja (26 proc.).

Badani najczęściej wyszukują treści z kategorii transitions (przejścia, które są wynikiem montażu nagrań z przedniej i tylnej kamery smartfona) - 77 proc., taniec (52 proc.), komedia (46 proc.), śpiew (34 proc.).

Badanie zostało przeprowadzone na podstawie ankiet wypełnionych przez 3464 użytkowników aplikacji TikTok, w okresie od 6 do 11 grudnia 2018 roku.

O platformie, na której dzieciaki udające śpiewające gwiazdy same stały się gwiazdami, pisaliśmy w magazynie "Press".

(IKO, 31.01.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.