Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Grudzień 21, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Znani użytkownicy Facebooka zlikwidowali swoje profile

(fot. Thought Catalog/Unsplash.com)

Grupa popularnych użytkowników Facebooka, w tym dziennikarze profesjonalnie zajmujący się cyfrowymi mediami, zlikwidowała swoje profile na platformie społecznościowej w proteście przeciw przekazywaniu przez tę firmę danych użytkowników innym firmom.

Dochodzenie "New York Timesa" wykazało, że władze Facebooka umożliwiły 150 firmom, takim jak np. Microsoft, Amazon, Netflix czy szwedzki serwis Spotify, o wiele większy dostęp do danych swoich użytkowników niż było to ujawniane.

Artykuł "NYT", w połączeniu z doniesieniami o używaniu fałszywych kont na Facebooku przez opłacanych przez władze na Kremlu rosyjskich trolli, skłonił wielu długoletnich użytkowników Facebooka do zlikwidowania swoich kont.

„Wzywam wszystkich tych, którzy używają Facebooka jako źródła informacji, aby tego nie czynili. W ogóle! (Facebook) jest zły dla waszego umysłu, dzieli was z waszymi sąsiadami i jest zły dla demokracji. Czytajcie gazety, oglądajcie wiadomości albo czytajcie witryny internetowe, gdzie ludzie otrzymują pensję, aby nie robić błędów, i starają się zachować wyższe standardy edytorskie” - napisała na Twitterze, żegnając się z Facebookiem, popularna dziennikarka telewizji MSNBC Kasie Hunt.

Podobne uzasadnienie swojej decyzji o rezygnacji po 12 latach z profilu na Facebooku podał Walt Mossberg, były publicysta dziennika "Wall Street Journal" specjalizujący się w mediach cyfrowych. Bojkot Facebooka i serwisów innego giganta IT firmy Google zapowiedziała także piosenkarka i aktorka znana pod pseudonimem artystycznym Cher.

(PAP, PAZ, 21.12.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Grudzień 28, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Netflix "artystą roku" w zestawieniu Associated Press

Liczba klientów Netfliksa przekroczyła 137 mln, co oznacza 25-proc. wzrost rok do roku (fot. Pixabay.com)

Netflix został "artystą roku" 2018 w zestawieniu agencji AP, wygrywając z takimi celebrytami, jak Donald Glover, Ariana Grande, Bradley Cooper i Michelle Obama.

Portal Quartz przypomina, że liczba klientów Netfliksa przekroczyła 137 mln na całym świecie, co oznacza, że wzrost rok do roku wyniósł 25 proc.

Dochody firmy, w stosunku do trzeciego kwartału 2017 roku, wzrosły o 34 proc. i wyniosły 4 mld dol.

Artystami roku agencji AP byli do tej pory m.in.: Adele, Taylor Swift, Jennifer Lawrence, Lady Gaga i Tina Fey.

(MC, 28.12.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo