Temat: Grand Press

Dział:

Dodano: Listopad 29, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Głosowanie redakcji na Dziennikarza Roku 2018

Do północy 4 grudnia trwa głosowanie redakcji na Dziennikarza Roku 2018. Laureata poznamy w trakcie gali, która odbędzie się 11 grudnia.

Kolegia redakcyjne mogą zgłaszać swoich kandydatów na Dziennikarza Roku do 4 grudnia wyłącznie poprzez e-mail pod adresem grandpress@press.pl.

Kandydatów mogą zgłaszać kolegia redakcyjne polskich gazet, czasopism, stacji radiowych i telewizyjnych oraz profesjonalne redakcje internetowe, zatrudniające zawodowych dziennikarzy i mogące okazać wpis do sądowego rejestru dzienników i czasopism sprzed 1 stycznia 2018 roku.

Każda redakcja ma prawo do nominowania od jednego do trzech kandydatów zarówno z mediów ogólnopolskich, jak i lokalnych, przy czym żaden nie może być pracownikiem redakcji nominującej lub redakcji z nią strukturalnie powiązanych.

Zwycięzcą zostanie dziennikarz, który w głosowaniu redakcji otrzyma największą liczbę punktów. W ubiegłym roku nagrodę dostał Wojciech Bojanowski z TVN.

Regulamin konkursu na Dziennikarza Roku dostępny jest na stronie www.grandpress.pl.

Redakcja „Press”, jako organizator konkursu, nigdy nie głosuje. Często jednak jesteśmy proszeni o wskazanie, którzy dziennikarze wyróżnili się w minionym roku szczególnie. Dlatego co roku przypominamy dokonania wartych zauważenia – zdaniem „Press” – dziennikarzy. Tym razem wskazaliśmy następujących ludzi mediów: Bertolda Kittela („Superwizjer” TVN), Biankę Mikołajewską (OKO.press), Konrada Piaseckiego (TVN 24), Pawła Pieniążka (Outriders), Ewę Siedlecką („Polityka”) oraz Andrzeja Stankiewicza (Onet.pl).

Gala finałowa, na której poznamy zdobywców nagród Grand Press oraz Dziennikarza Roku 2018, a także nagród specjalnych: Grand Press Digital, Grand Press Economy i Nagrody im. Bohdana Tomaszewskiego, odbędzie się 11 grudnia w Warszawie. Organizatorem obu konkursów jest miesięcznik „Press” i Fundacja Grand Press.

Do nagrody Grand Press Digital 2018 zostali nominowani przez „Press”: portal Onet, Polska Press Grupa, serwis Sport.pl oraz Weszło.

Do nagrody Grand Press Economy 2018 zostali nominowani przez „Press”: Marek Chądzyński („Dziennik Gazeta Prawna”), Maciej Głogowski (Tok FM), Bartek Godusławski („Dziennik Gazeta Prawna”) i Grzegorz Siemionczyk („Parkiet”, „Rzeczpospolita”).

Mecenasem konkursu i gali jest Kulczyk Investments. Sponsorami konkursu są: Huawei, Grupa Luxmed. Partnerami konkursu są: Google, Grupa Żywiec, Stowarzyszenie Autorów ZAiKS, Biedronka. Partnerem nagrody Grand Press Digital jest Facebook. Partnerem nagrody Grand Press Economy jest Allegro. Sponsorem nagrody im. Bohdana Tomaszewskiego jest BGŻ BNP Paribas.

(PAZ, 29.11.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: internet

Dział:

Dodano: Listopad 30, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Eurozet raczej nie dla PMPG, chyba że państwo pomoże

"Nie potwierdzam, nie zaprzeczam" - stwierdza prezes PMPG Polskie Media Michał M. Lisiecki pytany, czy jest zainteresowany przejęciem Eurozetu (fot. materiały prasowe)

Zakupem Eurozetu od Czech Media Invest zainteresowana jest PMPG Polskie Media SA - twierdzi "Dziennik Gazeta Prawna". Eksperci wskazują, że taka transakcja raczej przerasta możliwości finansowe tej firmy i nosi znamiona autopromocji. Jednak niektórzy nie wykluczają, że PMPG mogłoby dostać wsparcie od państwowego banku.

O tym, że Czech Media Invest szuka kupca dla spółki, którą kupił w lipcu, informował przed miesiącem "Puls Biznesu". Wśród potencjalnych chętnych do zakupu Eurozetu wskazywano w ostatnim czasie Agorę, Fratrię, Telewizję Polsat i ZPR Media. 

Udziałowiec Fratrii: To wyssana z palca bajka

"Nie sposób nie zauważyć, że póki co jesteśmy w tej sprawie wyłącznie w obszarze spekulacji. Nie chcielibyśmy się do nich przyłączać" - mówił trzy tygodnie temu prezes Agory Bartosz Hojka. "Oczywiście śledzimy tę sprawę z ogromną uwagą, dlatego że jesteśmy istotnym podmiotem na rynku radiowym, więc transakcje na tym rynku miałaby spory wpływ również na naszą działalność" - przyznał.

Tygodnik "Wprost" pisał w listopadzie, że najbliżej przejęcia Eurozet jest Fratria, wydawca tygodnika "Sieci" i nadawca telewizji wPolsce.pl. Senator PiS Grzegorz Bierecki, większościowy udziałowiec Fratrii, zaprzeczał, że spółka jest zainteresowana zakupem nadawcy Radia Zet. "To wyssana z palca bajka. Absolutnie nie mogę tego potwierdzić" – mówił "Presserwisowi" senator Bierecki. "Być może przy okazji różnych transakcji puszcza się takie informacje, komuś pewnie zależy na robieniu zamieszania wokół. Bawią mnie te informacje" – dodał i przypomniał: "Tak jak oświadczył zarząd, strategia firmy polega na rozwoju organicznym".

Przewodniczący rady nadzorczej ZPR Media Zbigniew Benbenek po publikacji "Pulsu Biznesu" zapewniał, że nie jest zainteresowany kupnem Eurozetu. Choć jeszcze w kwietniu - kiedy ogłoszono, że Czech Media Invest przejmuje Eurozet - mówił: "Dawaliśmy publiczne sygnały, że Zetka nas interesuje".

Z kolei prezes Cyfrowego Polsatu Tobias Solorz, pytany czy Polsat prowadzi rozmowy ws. kupna Eurozetu, na początku listopada mówił "Presserwisowi": "Nic mi nie wiadomo na ten temat. My aktualnie koncentrujemy się na konsolidacji Netii".

Ekspert: firma PMPG Polskie Media zawsze miała mocarstwowe plany

"Dziennik Gazeta Prawna" napisał w środę, że wśród kandydatów na nabywcę Eurozetu jest też PMPG Polskie Media SA (właściciel m.in. "Wprost" i "Tygodnika do Rzeczy").

Spółka po trzech kwartałach miała 34 mln zł przychodów i 4,7 mln zł zysku. Jak wcześniej podawał "DGP", za Eurozet trzeba zapłacić ok. 300 mln zł.

"W imieniu spółki notowanej na GPW i zobowiązanej przepisami o informacjach publicznych, jedyny komentarz jaki mogę udzielić w tej sprawie, to: nie potwierdzam, nie zaprzeczam" - odpisał "Presserwisowi" prezes PMPG Polskie Media Michał M. Lisiecki pytany, czy jest zainteresowany przejęciem Eurozetu.

Niektórzy przedstawiciele branży nie wykluczają, że za przeciekiem informacji, że PMPG interesuje się Eurozetem, może stać samo wydawnictwo. - To forma promocji - ocenia te doniesienia menedżer jednego z koncernów medialnych chcący zachować anonimowość. - Michał Lisiecki szuka pomysłów. "Wprost" nie przynosi spodziewanych zysków, a jego firma zarabia głównie na różnych działaniach marketingowych. Jednak nie sądzę, żeby jakiś bank chciał dać Lisieckiemu kredyt bez dużego wkładu własnego, a ten w przypadku Eurozetu musiałby wynieść kilkadziesiąt milionów złotych. Wątpię, że PMPG ma takie środki - dodaje nasz rozmówca.

W przeszłości Michał M. Lisiecki zapewniał już, że chce kupić Telewizję Puls i "Rzeczpospolitą". - Odkąd pamiętam, firma PMPG Polskie Media zawsze miała mocarstwowe plany. Rzadko kiedy z nich coś wychodziło. Od czasu wydania "Tygodnika do Rzeczy" nie kojarzę żadnego nowego, realnego przedsięwzięcia - mówi Michał Kobosko, w przeszłości m.in. redaktor naczelny należącego do PMPG tygodnika "Wprost", a obecnie szef polskiego oddziału think tanku Atlantic Council. - Zgłaszać zainteresowanie można, ale byłbym bardzo ostrożny mówiąc, że PMPG ma szanse. To byłaby transakcja, która przerastałaby finansowo możliwości tej firmy. No chyba, że PMPG uzyskałoby finansowanie z jednego z państwowych banków - dodaje. 

Press

Michał M. Lisiecki (fot. materiały prasowe)

- PMPG Polskie Media jest co prawda wielokrotnie mniejszym podmiotem niż Eurozet, ale można wyobrazić sobie scenariusz, w którym zabezpieczeniem kredytu byłby sam Eurozet czy też połączone aktywa Eurozet i PMPG po zamknięciu transakcji - uważa z kolei ekspert rynku mediów Marek Sowa. Jako przykład udanego przejęcia większego podmiotu przez mniejszy w Polsce wskazuje transakcję zakupu Polkomtela przez Cyfrowy Polsat. - Można również przyjąć, że w obecnych realiach duży państwowy bank mógłby być bardziej skłonny do sfinansowania transakcji wpisującej się w repolonizacyjne ambicje części polskiej sceny politycznej - dodaje Sowa.  

Michał Kobosko dostrzega jeszcze jeden możliwy scenariusz dotyczący PMPG: - Może przejąć Eurozet, a potem doprowadzić do wprowadzenia tej spółki na giełdę i szybko sprzedać część akcji, by zmniejszyć zobowiązania.  

Z informacji "DGP" wynika, że Czech Media Invest decyzję, komu sprzeda spółkę, ma podjąć do połowy grudnia. Według "DGP" ofertę kupna, oprócz PMPG Polskie Media, miała złożyć Agora.

38 mln zł zysku Eurozetu w 2017 roku

W 2017 roku Grupa Eurozet miała 171,93 mln zł przychodu (spadek o 2,9 proc. w porównaniu z 2016 rokiem) i 38,08 mln zł zysku netto (wzrost o 13,91 proc.).

Do Eurozetu należą do ogólnopolskie Radio Zet, ponadregionalne Antyradio oraz sieci Meloradio i Chillizet.

Koncern Czech Media Invest przejął rozgłośnie w Polsce, Czechach, Rumunii i na Węgrzech od francuskiej grupy Lagardère za 73 mln euro. 

(KOZ, 30.11.2018)

Pozostałe tematy weekendowe

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo