Temat: Grand Press

Dział:

Dodano: Listopad 26, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Cztery media nominowane do Grand Press Digital 2018

Portal Onet, Polska Press Grupa, serwis Sport.pl oraz Weszło zostały nominowane do nagrody Grand Press Digital 2018.

Grand Press Digital to nagroda przyznawana za wykazanie się innowacyjnym podejściem w wykorzystaniu nowoczesnych technologii w pracy dziennikarskiej. Nominowanych w szóstej edycji Grand Press Digital wybrała redakcja magazynu „Press” po zasięgnięciu opinii 32 specjalistów od mediów cyfrowych, przedstawicieli wydawców, nadawców, firm badawczych, start-upów i agencji interaktywnych. Zwycięzcę wyłoni redakcja „Press”. Laureat otrzyma czek na 10 tys. zł. Partnerem nagrody jest Facebook. W tym roku nominowani są (kolejność alfabetyczna):

Onet – nominacja za odwrócenie dotychczasowego trendu, w którym w koncernach medialnych nowoczesne technologie służą głównie do zwiększania przychodów i dostarczania odbiorcom rozrywki. Od kilku lat Onet udowadnia, że robienie dobrego cyfrowego dziennikarstwa w internecie ma sens. Zarówno poważnej publicystyki, jak i sportu czy kultury. Onet sprawił, że dziennikarstwo internetowe zaczęło wywierać wpływ na kształtowanie opinii publicznej. Rozwijający się wciąż „Onet Rano”, uruchomione w tym roku nowe serwisy, newsletter sportowy i informacyjny uczyniły z Onetu ważnego gracza na rynku opiniotwórczych mediów.
   
Polska Press Grupa – nominacja za dynamiczną transformację w obszarze digital, ze szczególnym uwzględnieniem wideo. Dotyczy to zarówno centrali (studio Vivi24), jak i redakcji dzienników regionalnych. Koncern uruchomił i wdrożył z sukcesem projekt Newsroom 360, w ramach którego internetowy zespół tworzy atrakcyjne treści dla mediów całej grupy. Dostrzegalny jest także dynamiczny rozwój innych produktów internetowych, wzrosty w kategoriach serwisów głównych i tematycznych oraz wykorzystywanie nowoczesnych rozwiązań w komunikacji z użytkownikami.

Sport.pl – nominacja za rozmach w multimedialnym relacjonowaniu Mundialu 2018. Redakcja wykorzystała możliwości digitalu (wideo, media społecznościowe, relacje na żywo), utrzymując tempo i energię przekazów do ostatnich dni mistrzostw. Relacje i ekskluzywne materiały z imprezy dopełniało wykorzystanie social mediów (Facebook, Instagram) i materiały wideo przygotowywane w Warszawie. Przy redakcji Sport.pl powstało studio do prowadzenia meczowych wideoanaliz poprzez Facebook Live. Do obsługi mundialu wykorzystano zarówno stronę główną Sport.pl, jak i Gazeta.pl, facebookowy fanpage Sport.pl, aplikację Sport.pl LIVE i nową stronę mobilną m.Sport.pl.

Weszło – nominacja za permanentny rozwój portalu, który stał się multimedialnym konglomeratem. Jego twórca Krzysztof Stanowski udowadnia, że media cyfrowe są wręcz stworzone dla dziennikarstwa sportowego i potrafi pokazywać coraz to nowe jego obszary. Tylko w tym roku portal Weszlo.com uruchomił serwis Weszło Junior poświęcony piłce nożnej dzieci i młodzieży, wprowadził opcję płatnych subskrypcji, a przede wszystkim stworzył radio internetowe Weszlo.fm, które w przeciwieństwie do konkurencji – trwa i nadaje. Do tego należy dodać własny serwis e-sportowy, aplikację mobilną Weszlo.fm czy specjalny program na YouTube w czasie mundialu.

Laureata Grand Press Digital 2018 ogłosimy podczas gali finałowej Grand Press, która odbędzie się 11 grudnia w Muzeum Historii Żydów Polskich Polin.

Ogłosiliśmy też już nazwiska nominowanych do Grand Press Economy 2018.

(26.11.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: Grand Press

Dział:

Dodano: Listopad 29, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Głosowanie redakcji na Dziennikarza Roku 2018

Do północy 4 grudnia trwa głosowanie redakcji na Dziennikarza Roku 2018. Laureata poznamy w trakcie gali, która odbędzie się 11 grudnia.

Kolegia redakcyjne mogą zgłaszać swoich kandydatów na Dziennikarza Roku do 4 grudnia wyłącznie poprzez e-mail pod adresem grandpress@press.pl.

Kandydatów mogą zgłaszać kolegia redakcyjne polskich gazet, czasopism, stacji radiowych i telewizyjnych oraz profesjonalne redakcje internetowe, zatrudniające zawodowych dziennikarzy i mogące okazać wpis do sądowego rejestru dzienników i czasopism sprzed 1 stycznia 2018 roku.

Każda redakcja ma prawo do nominowania od jednego do trzech kandydatów zarówno z mediów ogólnopolskich, jak i lokalnych, przy czym żaden nie może być pracownikiem redakcji nominującej lub redakcji z nią strukturalnie powiązanych.

Zwycięzcą zostanie dziennikarz, który w głosowaniu redakcji otrzyma największą liczbę punktów. W ubiegłym roku nagrodę dostał Wojciech Bojanowski z TVN.

Regulamin konkursu na Dziennikarza Roku dostępny jest na stronie www.grandpress.pl.

Redakcja „Press”, jako organizator konkursu, nigdy nie głosuje. Często jednak jesteśmy proszeni o wskazanie, którzy dziennikarze wyróżnili się w minionym roku szczególnie. Dlatego co roku przypominamy dokonania wartych zauważenia – zdaniem „Press” – dziennikarzy. Tym razem wskazaliśmy następujących ludzi mediów: Bertolda Kittela („Superwizjer” TVN), Biankę Mikołajewską (OKO.press), Konrada Piaseckiego (TVN 24), Pawła Pieniążka (Outriders), Ewę Siedlecką („Polityka”) oraz Andrzeja Stankiewicza (Onet.pl).

Gala finałowa, na której poznamy zdobywców nagród Grand Press oraz Dziennikarza Roku 2018, a także nagród specjalnych: Grand Press Digital, Grand Press Economy i Nagrody im. Bohdana Tomaszewskiego, odbędzie się 11 grudnia w Warszawie. Organizatorem obu konkursów jest miesięcznik „Press” i Fundacja Grand Press.

Do nagrody Grand Press Digital 2018 zostali nominowani przez „Press”: portal Onet, Polska Press Grupa, serwis Sport.pl oraz Weszło.

Do nagrody Grand Press Economy 2018 zostali nominowani przez „Press”: Marek Chądzyński („Dziennik Gazeta Prawna”), Maciej Głogowski (Tok FM), Bartek Godusławski („Dziennik Gazeta Prawna”) i Grzegorz Siemionczyk („Parkiet”, „Rzeczpospolita”).

Mecenasem konkursu i gali jest Kulczyk Investments. Sponsorami konkursu są: Huawei, Grupa Luxmed. Partnerami konkursu są: Google, Grupa Żywiec, Stowarzyszenie Autorów ZAiKS, Biedronka. Partnerem nagrody Grand Press Digital jest Facebook. Partnerem nagrody Grand Press Economy jest Allegro. Sponsorem nagrody im. Bohdana Tomaszewskiego jest BGŻ BNP Paribas.

(PAZ, 29.11.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo