Facebook pracuje nad systemem płatnego dostępu do treści dziennikarzy i blogerów
Facebook pracuje nad płatnym systemem dostępu do treści tworzonych przez dziennikarzy i blogerów - podają amerykańskie media.
Z doniesień serwisów branżowych wynika, że nowy system ma powstać na bazie technologii dostarczanej przez firmę Tugboat Yards. Kika dni temu jej właściciel został pracownikiem Facebooka i ogłosił zakończenie jej działalności. Start-up specjalizował się w systemach płatności online obsługujących m.in. subskrypcje i sprzedaż e-kontentu. Szczegóły nowego projektu Facebooka nie są znane.
Dwa tygodnie temu Facebook rozpoczął testy usługi Instant Articles - nowego modułu newsowego pozwalającego użytkownikom na łatwy dostęp do treści oferowanych przez największe grupy medialne. W testowej fazie projektu udział bierze dziewięciu czołowych dostawców treści z USA i Europy, m.in.: serwis internetowy BuzzFeed, wydawcy tytułów prasowych “The New York Times”, “National Geographic” i “The Atlantic” oraz telewizja NBC News, brytyjski nadawca BBC, wydawca dziennika “The Guardian”, a także niemieccy wydawcy Axel Springer oraz Spiegel Verlag.
(LL, 27.05.2015)










