DB Schenker - Dekada pomagania

WSPIERANI PRZEZ PRACODAWCĘ WOLONTARIUSZE ZREALIZOWALI PRZEZ 10 LAT 500 POMYSŁÓW NA WSPARCIE SPOŁECZNOŚCI LOKALNYCH

DB Schenker – operator logistyczny – zdaje sobie sprawę, że nie jest łatwym sąsiadem ze względu na wzmożony ruch drogowy czy hałas podczas nocnych przeładunków. Ale dzięki zaangażowaniu wolontariuszy jest też sąsiadem bardzo pomocnym. Od ponad 10 lat pracownicy firmy w całej Polsce angażują się w program wolontariatu „Czas Pomagania”, który realizowany jest co roku w dwóch odsłonach. Świąteczny Czas Pomagania to organizacja w okresie bożonarodzeniowym świątecznych spotkań w domach dziecka, szpitalach, szkołach, świetlicach środowiskowych, a także pomoc dla zwierząt w schroniskach. W ramach Zielonego Czasu Pomagania, na wiosnę, wolontariusze realizują projekty ekologiczne oraz poświęcone bezpieczeństwu na drodze: zagospodarowują tereny zielone, przeprowadzają szkolenia dla uczniów ze wsparciem merytorycznym policji, przygotowują dla dzieci warsztaty dotyczące bezpieczeństwa w ruchu drogowym i ekologii, wycieczki czy wspólne sprzątanie lasów.

Press

„Czas Pomagania DB Schenker” to projekt, który pozwala firmie osiągać dwa ważne cele. Pierwszy to dobra współpraca ze społecznościami wokół sieci terminali i magazynów logistycznych w całej Polsce – realizowane akcje wzmacniają relacje z lokalną społecznością, poprawiają funkcjonowanie różnych placówek i jakość świadczonych przez nie usług. Drugi to wspieranie zaangażowania pracowników na rzecz tych społeczności oraz działań, które ich integrują czy umożliwiają im rozwój. Jako członkowie lokalnych społeczności najlepiej znają lokalne potrzeby. Niosą pomoc potrzebującym, liderzy akcji zapraszają do współpracy przewoźników, kurierów oraz klientów, a także lokalne instytucje publiczne, fundacje i stowarzyszenia.

Program jest tak skonstruowany, że stwarza wolontariuszom przestrzeń do podejmowania decyzji, jaki projekt chcą realizować, komu i jak pomagać; firma stworzyła dla niego ogólne ramy i kryteria organizacyjne. Przeprowadza więc konkursy, w których zespoły pracowników zgłaszają autorskie pomysły zespołowych działań na rzecz lokalnych społeczności. Grupa menedżerów tworząca Kapitułę Czasu Pomagania ocenia zgłoszone projekty, przyznając im granty.

Press

W każdą edycję programu angażuje się średnio ponad 600 pracowników, kilkudziesięciu klientów, kilkadziesiąt firm przewozowych i ok. 100 kierowców. Co roku w ramach programu realizowanych jest ponad 50 projektów, w każdej edycji wsparcie otrzymuje średnio 40 lokalnych organizacji. Informacje o kolejnych działaniach podejmowanych przez pracowników DB Schenker ze wsparciem firmy kierowane są przede wszystkim do pracowników (intranet, e-maile, plakaty, telefony, gazeta dla pracowników „Teraz DB Schenker” i wewnętrzna strona na Facebooku) oraz mediów lokalnych, trafiają również do mediów ogólnopolskich, branżowych i społecznościowych.

Press

EFEKTY

600 PRACOWNIKÓW DB Schenker angażuje się co roku w działania na rzecz potrzebujących w ich najbliższym sąsiedztwie

50 PROJEKTÓW wspierających lokalne społeczności realizują co roku wolontariusze DB Schenker

40 LOKALNYCH organizacji społecznych i ekologicznych uzyskuje wsparcie w każdej edycji programu „Czas Pomagania”

KONTAKT

Beata Konecka
PR & CSR manager
Biuro Zarządu DB Schenker
tel. 605 152 006
beata.konecka@dbschenker.com

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.