Wydanie: PRESS 07-08/2023

I wodzą nas na pokuszenie

W ogłoszeniach o pracy myli się wszystko. Znaleźliśmy na przykład agencję marketingową, która „poszukuje pracownika do działu public relations na stanowisko dziennikarza”

Kiedyś ogłoszenie o pracy wyglądało tak: „Redaktorowi z doświadczeniem dam pracę” i numer telefonu albo skrytki pocztowej – i zgłaszał się redaktor. Dziś takie ogłoszenie musi zawierać wiele elementów. A i tak odpowiadają na nie często ludzie, którym kiedyś pani w szkole powiedziała, że dobrze piszą.

Dobrze skonstruowane ogłoszenie o pracy dla dziennikarza, redaktora, wydawcy, pracownika reklamy czy działu PR dowolnego szczebla to ogłoszenie kierowane do specjalisty. Wiele redakcji i firm narzeka jednak, że mimo atrakcyjnie napisanego ogłoszenia ich skrzynki mailowe pełne są zgłoszeń zupełnych amatorów lub tych, którzy doczytali je do drugiej linijki i uważają, że „może się uda”. Gdzie robimy błąd? W zbyt ogólnikowym formułowaniu ofert, w nieadekwatnym oznaczaniu stanowisk, w wypisywaniu oczywistości lub sformułowań podpatrzonych w innych, równie kiepsko napisanych ogłoszeniach.

Ryszard Parka

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.