Telewizje lokalne nawiązały współpracę z GPW DAI  |  Lidl Polska planuje przetarg  |  Lipcowy cennik TVP  |  Udział w rynku stacji Zoom TV, Telewizja WP, Nowa TV i Metro  |  Antena HD nagrywa dwa sezony programu  |  Konkursy radiowe KRRiT  |  Po raz pierwszy przyznano stypendium im. Aleksandry Lewińskiej  |  Osiem agencji wystartowało w przetargu  |  Polot realizuje pierwsze zlecenie  |  Zespół digitalowy MediaHub  |  Celebryci w kampanii "Weź mnie posegreguj"  |  Papaya Films przedstawi swoje kampanie na wystawie  |  "The Washington Post" będzie publikować teksty autorów platformy Substack  |  Pod koniec roku zadebiutuje francuska edycja magazynu "Time"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Telewizje lokalne nawiązały współpracę z GPW DAI  |  Lidl Polska planuje przetarg  |  Lipcowy cennik TVP  |  Udział w rynku stacji Zoom TV, Telewizja WP, Nowa TV i Metro  |  Antena HD nagrywa dwa sezony programu  |  Konkursy radiowe KRRiT  |  Po raz pierwszy przyznano stypendium im. Aleksandry Lewińskiej  |  Osiem agencji wystartowało w przetargu  |  Polot realizuje pierwsze zlecenie  |  Zespół digitalowy MediaHub  |  Celebryci w kampanii "Weź mnie posegreguj"  |  Papaya Films przedstawi swoje kampanie na wystawie  |  "The Washington Post" będzie publikować teksty autorów platformy Substack  |  Pod koniec roku zadebiutuje francuska edycja magazynu "Time"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Telewizje lokalne nawiązały współpracę z GPW DAI  |  Lidl Polska planuje przetarg  |  Lipcowy cennik TVP  |  Udział w rynku stacji Zoom TV, Telewizja WP, Nowa TV i Metro  |  Antena HD nagrywa dwa sezony programu  |  Konkursy radiowe KRRiT  |  Po raz pierwszy przyznano stypendium im. Aleksandry Lewińskiej  |  Osiem agencji wystartowało w przetargu  |  Polot realizuje pierwsze zlecenie  |  Zespół digitalowy MediaHub  |  Celebryci w kampanii "Weź mnie posegreguj"  |  Papaya Films przedstawi swoje kampanie na wystawie  |  "The Washington Post" będzie publikować teksty autorów platformy Substack  |  Pod koniec roku zadebiutuje francuska edycja magazynu "Time"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 03-04/2023

Szukanie trzeciej drogi

Radio Nowy Świat i Radio 357 odbiorców muszą znaleźć nie tylko wśród fanów dawnej Trójki. Liczą, że po zmianie władzy nie stracą ani dziennikarzy, ani słuchaczy

Kiedy Jerzy Sosnowski, wieloletni dziennikarz Programu III Polskiego Radia, dowiedział się o planach stworzenia Radia 357 przez byłych dziennikarzy Trójki, pełen był mrocznych przewidywań. Kilka miesięcy wcześniej, wiosną 2020 roku razem m.in. z Magdą Jethon i Wojciechem Mannem współzakładał internetowe Radio Nowy Świat.

– Jesienią 2020 roku sądziłem, że skoro jedni i drudzy uderzamy w ten sam target i tą samą metodą zbieramy finansowanie, to skończy się tym, że żadne z przedsięwzięć nie będzie miało wystarczających pieniędzy i oba padną. Nie doceniłem wielkoduszności ludzi. Wiem, że istnieje wcale niemała grupa ludzi, którzy płacą i na nas, i na Radio 357 – opowiada Sosnowski.

Marta Malinowska, przez dwa lata pracująca w Radiu 357, też pamięta takie obawy. – W mediach dominowała narracja, że nie ma szans, aby utrzymały się dłużej dwa podobne do siebie projekty internetowe. Tak mówili dziennikarze i medioznawcy. Patrząc na obecną sytuację, nie mieli racji – wspomina Malinowska.

Po ponad dwóch latach działalności Radio Nowy Świat i Radio 357, oparte na silnych osobowościach, muszą jednak mierzyć się z coraz większą liczbą wyzwań.

Maciej Kozielski

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.