Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 05-06/2017

Rankingi czytelnictwa w wybranych grupach zawodowych

Tradycyjne badania czytelnictwa nie są w stanie wyodrębnić wszystkich atrakcyjnych dla reklamodawców grup zawodowych – po raz pierwszy prezentujemy je w specjalnym raporcie przygotowanym przez PBC

Czy kierowcy czytają magazyny auto-moto, księgowi – pisma biznesowe, a informatycy – komputerowe? Owszem, ale nie tylko. Pierwsi sięgają też często po „Tele Tydzień” i „Fakt”, drudzy – po „Tele Tydzień”, „Newsweek Polska”, „Vivę!” i „Życie na Gorąco”, a ci ostatni często czytają także „Newsweeka” i „Tele Tydzień”, a z miesięczników – „Focusa”, „CKM” i „Playboya”.

Zazwyczaj, analizując wyniki Polskich Badań Czytelnictwa, media plannerzy sprawdzają np., które tytuły czytają osoby w wieku 16–49 lat, a które osoby z miast powyżej 100 tys. mieszkańców. Tymczasem, dzięki rozbudowanemu blokowi pytań o cechy społeczne i konsumenckie respondentów, badanie PBC pozwala szczegółowo różnicować segmenty konsumentów i w wielowymiarowy sposób opisać profil czytelników pism w tych segmentach. Zagłębienie się w grupy czytelnicze według zawodów pozwala na ciekawe obserwacje. Na przykład takie, że ulubionymi miesięcznikami nauczycieli akademickich są tak różne tytuły, jak „Twój Styl”, „Wysokie Obcasy Extra” i „National Geographic” („Twój Styl” jest także liderem miesięczników w pozostałych grupach nauczycieli). Albo inna obserwacja: „Murator” jest liderem miesięczników w grupach inżynierów oraz architektów i geodetów – co zrozumiałe, lecz jeśli chodzi o tygodniki opinii, to inżynierowie nieco częściej wybierają „Angorę”, a architekci i geodeci – „Newsweeka”.

Prezentowany na kolejnych stronach raport jest pierwszą prezentacją czytelnictwa prasy według poszczególnych zawodów. W PBC możemy korzystać nie tylko z ogólnych grup zawodowych w rodzaju: specjaliści, ale zobaczyć, co czytają lekarze, nauczyciele, księgowi itp.

Waldemar Izdebski, prezes Polskich Badań Czytelnic

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.