Wydanie: PRESS 04/2017

Blokada w kwestii adblocków

Popularność adblocków rośnie, a wydawcy internetowi zapowiadają walkę z nimi. Na razie poprzestają na patrzeniu, jak samotnie walczy Onet.

Straty są na tyle znaczące, że podejmujemy działania, które mają na celu odzyskanie pieniędzy – mówi kierownik zespołu strategii i analiz sprzedażowych w Wirtualnej Polsce Paweł Kopacki, pytany, ile wydawca traci na blokowaniu reklam przez użytkowników. Ci, instalując adblocki, unikają ich wyświetlenia. Z takich programów korzysta coraz więcej internautów – jeszcze w 2012 roku było ich 15 proc. (3 mln), podczas gdy w 2016 roku to już ponad 1/3 użytkowników sieci – 36 proc., czyli 7,6 mln (dane IAB Polska). Co więcej, jesteśmy w europejskiej czołówce, jeśli chodzi o używanie programów blokujących reklamy.

Dlatego też wydawcy internautom blokującym reklamy ograniczają dostęp do treści. Ci decydujący się na radykalne działania na razie są w mniejszości.

Maciej Kozielski

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.