Wydanie: PRESS 01-02/2014

Top 10 agencji reklamowych na Facebooku

Sieciowi reklamowi giganci Saatchi & Saatchi i Havas mają na Facebooku po ok. 200 zaangażowanych użytkowników, podczas gdy znacznie od nich mniejsza Ars Thanea na swoim oficjalnym fan page gromadzi 1,3 tys. takich osób – wynika z danych Sotrender. Jednak to nie liczba fanów decyduje o sukcesie w mediach społecznościowych, lecz zaangażowanie odbiorców, ono zaś zależy od dobrego pomysłu, nie od narzędzia. Bo nie wystarczy po prostu być na Facebooku. 

Postanowiliśmy sprawdzić, jakie sposoby na wyróżnienie się na Facebooku mają agencje reklamowe. Do współpracy zaprosiliśmy pięciu jurorów od lat pracujących na rynku nowych mediów lub o nim piszących. Ich zadaniem w pierwszym etapie było wskazanie dziesięciu najlepszych profilów rodzimych agencji. Nie było to łatwe, bo – jak przekonywali – działalność większości fan page ma na celu budowanie wizerunku opartego na zdobytych nagrodach czy poświęconych danej agencji artykułach w prasie, na komunikatach kierowanych przede wszystkim do klientów i potencjalnych pracowników. To sprawia, że profile są bardzo oficjalne i w rezultacie nudne.

W drugim etapie jurorzy oceniali 12 wybranych profilów (aż sześć uzyskało w pierwszym etapie taką samą liczbę wskazań) w sześciu kryteriach, przyznając im punkty od 0 do 10, gdzie 10 oznaczało najwyższą notę. Można więc było zdobyć 300 pkt. Oceny 10 fan page z największą liczbą punktów przedstawiamy poniżej.

Kryteria oceny

A – Pomysł na fan page: sposób prowadzenia profilu społecznościowego, przejrzystość nawigacji oraz liczba fanów, w tym fanów aktywnych 
B – Jakość kontentu: czy wpisy są merytoryczne, ciekawe, zabawne, powiązane tematycznie, czy na profilu są własne treści, np. aplikacje, materiały wideo, infografiki. Przydatność zamieszczanych informacji
C – Aktywność na profilu: częstotliwość zamieszczania postów i ich newsowość
D – Interaktywność: czy wpisy skłaniają fanów do reakcji, inicjują dyskusję; czy moderator odpowiada na komentarze i pytania oraz jak szybko to robi 
E – Wpływ na wizerunek agencji: czy profil pełni funkcję wizytówki agencji, prezentuje informacje o niej i pokazuje ją od jak najlepszej strony, czy jest raczej adresowany do bliskiego kręgu „znajomych” (partnerów biznesowych, pracowników innych agencji itp.)
F – Wartość dodana: elementy wyróżniające dany profil, ciekawostki, ale też ewentualne braki

Jury

Karol Kowalski, head of publisher services Evolution Media Net
Artur Małek, autor bloga naFejsie.pl, szkoli z obecności w mediach społecznościowych
Rafał Szmitrowski, dyrektor kreatywny i strategiczny Click House
Aleksander Schulz, prowadzi blog Epijar.wordpress.com związany z marketingiem interaktywnym i nowymi mediami
Oskar Berezowski, lead analyst Napoleon Cat, firmy zajmującej się kompleksowym wsparciem działań marketingowych na Facebooku

Dorota Przybysz

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.