Wydanie: PRESS 10/2013

Brzytwa Ockhama

Tradycyjny podział na reklamę ATL i resztę to przeżytek

Według Williama Ockhama nie należy mnożyć bytów ponad potrzebę. Grupy reklamowe niegdyś o tym zapomniały i ochoczo tworzyły wyspecjalizowane spółki, szczególnie te zajmujące się BTL i komunikacją online. Dziś je likwidują.

– Decyzje sprzed kilku lat, by wyodrębniać spółki specjalistyczne, w dłuższej perspektywie się nie sprawdziły – ocenia Tomasz Hilt, CEO Leo Burnett Group. 

Krok w prawo, krok w lewo

Decyzje takie podejmowały grupy komunikacyjne w poprzedniej dekadzie. Ogilvy Group Poland wzbogaciła się wtedy o cztery wyspecjalizowane firmy, Corporate Profiles DDB Group – o trzy, Havas Worldwide Warsaw – również o trzy. W zasadzie nie ma sieciowej agencji reklamowej, która nie obrosłaby w dodatkowe spółki.

Agata Małkowska-Szozda

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.