TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 07-08/2013

Unia reklamę żywi

Polska jest jednym z bardziej aktywnych krajów Unii Europejskiej w pozyskiwaniu dotacji na promocję żywności

Bogdan Biniszewski, prezes agencji ComPress, wspomina szczegóły postępowania na przygotowanie kampanii krajowej żywności: – Kiedyś w przetargu zostaliśmy poproszeni o zbicie ceny, po tym jak pojawiły się dwie identyczne oferty. W efekcie zeszliśmy w dół o 2 procent, podczas gdy nasza bezpośrednia konkurencja – w co trudno było nam początkowo uwierzyć – aż o 13–15 procent. No i przetarg wygrali.

Przedstawiciele innych agencji startujących w przetargach na kampanie promujące polską żywność taką opowieścią zdziwieni nie są: konkurencja o te budżety jest bardzo zacięta, agencje często idą na duże ustępstwa. Bo gdy np. w przetargu na promocję polskich świń ras zachowawczych, która miała być skierowana pod polskich restauratorów, walczyło w marcu br. aż 21 firm, to trzeba być konkurencyjnym.

Agencje znające ten rynek wiedzą, że wygranie takiego przetargu im się opłaci. Od kilku lat kampanie współfinansowane z Unii Europejskiej mające promować tylko polską żywność, to – można by rzec – kura znosząca złote jajka. Od 2006 roku poszło już na ten cel 62,5 mln euro, czyli 250 mln zł.

Przy czym takim budżetem podzieliło się tak naprawdę ok. 15 agencji (szczegóły: patrz tabele). Większość firm nie kryje, że finansowane przez Brukselę przetargi na reklamy polskich produktów, także w Polsce, bardzo je interesują. – To nierzadko interes na wagę złota – przyznają przedstawiciele tych agencji.

Dorota Olczyk

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.