Wydanie: PRESS 07-08/2013

News co 58 sekund

W każdym kraju, do którego wchodzi, „The Huffington Post” chce się stać jedną z pięciu najpopularniejszych witryn informacyjnych

Kiedy osiem lat temu Arianna Huffington uruchamiała pod swoim nazwiskiem platformę blogową, z pewnością nie spodziewała się, że tak szybko stanie się ona jedną z najpopularniejszych stron informacyjnych świata. Odwiedzany miesięcznie przez prawie 50 mln użytkowników serwis już dawno prześcignął oglądalnością w sieci takie marki jak The New York Times. – Nie zamierzamy na tym poprzestać – zapowiada Jimmy Maymann, dyrektor generalny „The Huffington Post”.

Zasada konwersacji

Huffington Post wykracza poza znaną dotychczas definicję wydawcy, a być może właśnie ją redefiniuje. Każdego dnia w serwisie pojawia się 1,6 tys. artykułów, co oznacza nowy materiał średnio co 58 sekund. Taka skala działania wymaga olbrzymich zasobów ludzkich i profesjonalnej redakcji – w samych Stanach Zjednoczonych dla „HuffPost” pracuje ponad 500 osób: dziennikarzy, edytorów i fotoreporterów.

W szybkim rozwoju firma nie zapomina o korzeniach. Kiedy w maju 2005 roku powstała jako blog polityczny, miała być przeciwwagą dla konserwatywnego „Drudge Report”. Dzisiaj jest serwisem informacyjnym otwartym dla wszystkich stron politycznych, dla którego pisze już ponad 50 tys. blogerów.

– Powód, dla którego tak wiele osób gotowych jest pisać za darmo, jest prosty: każdy chce, by jego głos był usłyszany. Bardzo łatwo osiągnąć to na platformie, która dociera do 50 milionów odbiorców – mówi dyrektor Maymann. Treści tworzone przez blogerów nie podlegają weryfikacji – najlepszą krytyką są sami internauci, którzy szybko pokazują, kogo chcą czytać, nawet jeśli się z nim nie zgadzają. Dlatego w tym przypadku funkcja redakcji sprowadza się do wybrania właściwych materiałów na stronę główną, co nie jest proste przy takiej ilości treści.

Zwłaszcza gdy obok zwykłych blogerów są tacy jak Barack Obama, Bill Clinton, Bono czy Alicia Keys.

Marek Miller

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.