Wydanie: PRESS 11/2012

Kultura daje zarobić

Jako mecenas kultury firma zyskuje wizerunek odpowiedzialnej społecznie. To przekłada się na zaufanie, lojalność i sympatię klientów

Prestiż, rozgłos, możliwość dotarcia do określonej grupy docelowej i budowanie wizerunku w oczach klientów, własnych pracowników i społeczności lokalnej – to główne powody, dla których firmy mimo kryzysu, oszczędności i cięć wydatków na promocję nadal wspierają kulturę. Według Kazimierza Monkiewicza, zastępcy dyrektora Narodowego Centrum Kultury, biznes może wzmacniać swój wizerunek przez kulturę. – Udział w prestiżowych projektach razem z silnymi instytucjami kultury daje sponsorowi możliwość dotarcia do szerokiego, międzynarodowego grona wymagających odbiorców – uważa. Jego zdaniem sponsoring kultury jest nowatorską i atrakcyjną formą komunikowania marki, która może się następnie przekładać na kreatywne koncepcje promocyjne i produktowe. Kamila Kujawska-Krakowiak, prezes zarządu fundacji Commitment to Europe Arts & Business, sądzi podobnie. – Zostając sponsorem, firma zyskuje wizerunek podmiotu odpowiedzialnego społecznie, troszczącego się o dziedzictwo narodowe, rozwój kultury, kreatywność młodych pokoleń. To przekłada się na zaufanie, lojalność i sympatię zarówno klientów, jak i pracowników – tłumaczy.

Magdalena Rydzik

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.