TVP i sens sięgania po stare programy  |  Unmute Talents rekrutuje i ma już reklamy  |  Gospodarze flagowego programu społeczno-interwencyjnego TVP 1  |  Nowy usługodawca serwisu Wyborcza.pl  |  Polska Akademia Filmowa chce rozmów o tantiemach  |  "Gość regionów" w TVP 3  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan w TVN  |  Zmiana na antenie radiowej Jedynki  |  PAP i SGH będą współpracować  |  Wyszukiwarkom internetowym może ubyć użytkowników  |  Account director w WebTalk  |  Przetarg na promocję ARiMR  |  Linkhouse powierzyła  |  Szef zespołu śledczego "Washington Post"  |  Płatna telewizja w USA straci ponad połowę abonentów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

TVP i sens sięgania po stare programy  |  Unmute Talents rekrutuje i ma już reklamy  |  Gospodarze flagowego programu społeczno-interwencyjnego TVP 1  |  Nowy usługodawca serwisu Wyborcza.pl  |  Polska Akademia Filmowa chce rozmów o tantiemach  |  "Gość regionów" w TVP 3  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan w TVN  |  Zmiana na antenie radiowej Jedynki  |  PAP i SGH będą współpracować  |  Wyszukiwarkom internetowym może ubyć użytkowników  |  Account director w WebTalk  |  Przetarg na promocję ARiMR  |  Linkhouse powierzyła  |  Szef zespołu śledczego "Washington Post"  |  Płatna telewizja w USA straci ponad połowę abonentów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

TVP i sens sięgania po stare programy  |  Unmute Talents rekrutuje i ma już reklamy  |  Gospodarze flagowego programu społeczno-interwencyjnego TVP 1  |  Nowy usługodawca serwisu Wyborcza.pl  |  Polska Akademia Filmowa chce rozmów o tantiemach  |  "Gość regionów" w TVP 3  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan w TVN  |  Zmiana na antenie radiowej Jedynki  |  PAP i SGH będą współpracować  |  Wyszukiwarkom internetowym może ubyć użytkowników  |  Account director w WebTalk  |  Przetarg na promocję ARiMR  |  Linkhouse powierzyła  |  Szef zespołu śledczego "Washington Post"  |  Płatna telewizja w USA straci ponad połowę abonentów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 02/2012

Granice odpowiedzialności

Brak precyzyjnego określenia, czym jest społeczna odpowiedzialność, sprawia, że firmy nazywają tak bardzo różne przedsięwzięcia.

Zdaniem ortodoksów społeczna odpowiedzialność biznesu dotyczy bezpośrednio działania firmy i jej wpływu na otoczenie. Mieści się w tym zaangażowanie społeczne, ale tylko w odniesieniu do społeczności lokalnej, w której firma funkcjonuje, i stanowi margines CSR. Inni postrzegają CSR szerzej, włączając w obszar społecznego zaangażowania także te działania, które mają służyć rozwiązywaniu problemów społecznych, np. ubóstwa czy opieki nad chorymi. Sporo firm za CSR uważa także sponsoring sportu czy kultury, tak jak Polbank EFG traktuje sponsorowanie Biegu Gąsieniców w Zakopanem, na które zdecydował się w związku z uruchomieniem swojej placówki na Krupówkach, a sponsoring tytularny Biegu na Igrzyska (który dwukrotnie odbył się jako Polbank Cup), organizowanego w ramach Narodowego Programu Rozwoju Biegów Narciarskich, nazywa działaniem z pogranicza CSR.
Gdzie zatem jest granica CSR? Pytanie to wywołuje każda nowa definicja społecznej odpowiedzialności biznesu, choćby ta przyjęta przez Komisję Europejską jesienią ub.r. („odpowiedzialność przedsiębiorstw za ich wpływ na społeczeństwo”). Beata Rożek, menedżer ds. społecznej odpowiedzialności firmy  w Tesco Polska, stwierdza: – Sama dziedzina CSR jest dość młoda i wciąż uczymy się, czym jest społeczna odpowiedzialność i zrównoważony rozwój. Czasem zdarzają się trudności w określeniu „na sztywno”, jakie są granice marketingu, a jakie CSR. Dyskusja nad tym jest potrzebna.

Więcej w lutowym numerze "Press" - kup teraz e-wydanie

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.