Maciej Świrski broni się przed Trybunałem Stanu  |  Litewska sieć supermarketów poszukuje agencji  |  Nowe pozycje w ramówce RMF FM  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Stopklatka i Kino Polska kontynuują programy kabaretowe  |  Radio Katowice pomoże powodzianom  |  Przejście z Arskom do Grupy Iberion  |  Nowy talk-show TVN Style  |  Kierownik muzyczny Radia Kraków Kultura pełnomocnikiem prezydenta  |  Termin startu radia Rock FM Leszka Kozioła  |  "Rap 20" nowym podcastem Eski  |  Cykl wideo miesięcznika "Elle"  |  Poznańska Telewizja WTK z serią true crime  |  Drugi sezon talk-show "Raptowne rozmowy" w kanale Mixtape  |  Bezpłatne szkolenie dla dziennikarzy mediów lokalnych  |  Oshee wybiera agencję  |  Zespół kreacji H2O Creative  |  Verso Media  |  Meta musi ograniczyć wykorzystywanie danych  |  Google przestanie linkować do artykułów w Nowej Zelandii, jeśli będzie musieć płacić za treści  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Maciej Świrski broni się przed Trybunałem Stanu  |  Litewska sieć supermarketów poszukuje agencji  |  Nowe pozycje w ramówce RMF FM  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Stopklatka i Kino Polska kontynuują programy kabaretowe  |  Radio Katowice pomoże powodzianom  |  Przejście z Arskom do Grupy Iberion  |  Nowy talk-show TVN Style  |  Kierownik muzyczny Radia Kraków Kultura pełnomocnikiem prezydenta  |  Termin startu radia Rock FM Leszka Kozioła  |  "Rap 20" nowym podcastem Eski  |  Cykl wideo miesięcznika "Elle"  |  Poznańska Telewizja WTK z serią true crime  |  Drugi sezon talk-show "Raptowne rozmowy" w kanale Mixtape  |  Bezpłatne szkolenie dla dziennikarzy mediów lokalnych  |  Oshee wybiera agencję  |  Zespół kreacji H2O Creative  |  Verso Media  |  Meta musi ograniczyć wykorzystywanie danych  |  Google przestanie linkować do artykułów w Nowej Zelandii, jeśli będzie musieć płacić za treści  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Maciej Świrski broni się przed Trybunałem Stanu  |  Litewska sieć supermarketów poszukuje agencji  |  Nowe pozycje w ramówce RMF FM  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Stopklatka i Kino Polska kontynuują programy kabaretowe  |  Radio Katowice pomoże powodzianom  |  Przejście z Arskom do Grupy Iberion  |  Nowy talk-show TVN Style  |  Kierownik muzyczny Radia Kraków Kultura pełnomocnikiem prezydenta  |  Termin startu radia Rock FM Leszka Kozioła  |  "Rap 20" nowym podcastem Eski  |  Cykl wideo miesięcznika "Elle"  |  Poznańska Telewizja WTK z serią true crime  |  Drugi sezon talk-show "Raptowne rozmowy" w kanale Mixtape  |  Bezpłatne szkolenie dla dziennikarzy mediów lokalnych  |  Oshee wybiera agencję  |  Zespół kreacji H2O Creative  |  Verso Media  |  Meta musi ograniczyć wykorzystywanie danych  |  Google przestanie linkować do artykułów w Nowej Zelandii, jeśli będzie musieć płacić za treści  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 02/2012

Prezydent w windzie

Niemiecki prezydent, próbując zapobiec publikacji tekstu w „Bildzie”, wywołał oburzenie mediów. „Bild” umiejętnie to wykorzystał.

Jeszcze do niedawna w największej niemieckiej bulwarówce można było przeczytać o nowej, „świeżej fryzurze” prezydenta Christiana Wulffa i jego „rodzinnym szczęściu” z drugą żoną, „piękną Bettiną”. Czytelnicy „Bilda”, należącego do Axel Springer AG, oglądali zdjęcia prezentujące popularną parę oczekującą potomstwa, czytali o jej życiu codziennym. Wulff służył gazecie wieloma ekskluzywnymi informacjami, pozował do zdjęć, a jego stała obecność na łamach „Bilda” pomogła mu zdobyć popularność najpierw jako premierowi Dolnej Saksonii, potem jako prezydentowi federalnemu. Bulwarówka przedstawiała go jako niemal kryształową postać, a gdy rozwodził się z pierwszą żoną, niewiele o tym pisała.
Kiedy jednak 13 grudnia ub.r. „Bild” ujawnił, że Wulff jeszcze jako premier Dolnej Saksonii skłamał przed Landtagiem, bo pytany o powiązania z biznesmenem Egonem Geerkensem, nie wspomniał, że pożyczył od żony tego multimilionera pół miliona euro na kupno domu, sielankowe historie o prezydencie zostały nagle zastąpione w tabloidzie przez doniesienia o nieuczciwych kredytach, kłamstwie parlamentarnym, urlopach spędzanych za darmo w willach bogatych przyjaciół, sponsorowanych kreacjach pierwszej damy. „Bild” opisywał, że dzięki kontaktom z czasów, gdy Wulff zasiadał w radzie nadzorczej Volkswagena, udało mu się zamienić pożyczkę na korzystny kredyt w BW-Bank, bo rzekomo uratował ten bank od ruiny. Do zarzutów doszły informacje o podejrzanych sponsoringach, którym Wulff się nie opierał, mimo że piastował wysoki urząd. Na dodatek o korupcję został posądzony jego wieloletni rzecznik prasowy i doradca.
Niemiecki prezydent znalazł się w słynnej windzie „Bilda”. „Kto z »Bildem« wjeżdża windą do gry, zjeżdża nią też w dół” – tak Mathias Döpfner, szef Springera, wyjaśniał przed laty zasadę działania swojej bulwarówki.

Więcej w lutowym numerze "Press" - kup teraz e-wydanie

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.