Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Grudzień 02, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Prezenterzy Republiki gospodarzami programu sprzedażowego "Dżungla goryla"

W programie można zobaczyć prezentacje produktów, które można zakupić na uruchomionej 1 grudnia stronie Goryla.pl (screen: YouTube/Telewizja Republika)

Dyrektor programowy Republiki Michał Rachoń oraz prezenterzy stacji Karol Gnat i Katarzyna Ciepielewska zostali prowadzącymi program sprzedażowy "Dżungla goryla".

Jego fragmenty są nadawane w Republice, a całość np. na kanale stacji na YouTubie. W pełnym programie prowadzący pokazują produkty, które można zakupić na uruchomionej 1 grudnia stronie Goryla.pl. Jej właścicielem jest spółka Goryla. Wspólnikami firmy zostali Telewizja Republika SA (ma 1020 udziałów), Karol Gnat, Tomasz Ożarowski, spółka Fundatorres i Jarosław Olechowski (mają po 245 udziałów).

Dziennikarze prowadzą program sprzedażowy

Internetowy program sprzedażowy ma formułę podobną do telezakupów. Prowadzący prezentują różne produkty, np. zabawki i konsole.

Czytaj też: Kącki i Rogaska ponownie poruszają temat zarzutów wobec byłego reportera "GW"

Czy Republika nie widzi konfliktu w tym, że dziennikarze informacyjni prowadzą program sprzedażowy? – Jedyny problem, jaki widzimy, to przyzwolenie 90 proc. polskiego rynku marketingowego na bojkot reklamowy stosowany wobec jednej z najchętniej oglądanych telewizji w Polsce, która gromadzi 10 mln potencjalnych klientów i dodatkowo może się pochwalić dużą tzw. grupą komercyjną widzów – odpowiada Jarosław Olechowski, szef wydawców Republiki.

W poniedziałkowy poranek w krótkim wejściu w Republice nie było reklam konkretnych produktów, a tylko informacje o sklepie Goryla.pl.

Jak informuje Olechowski, będzie kilka wejść antenowych w ciągu dnia i mają one mieć różną formę. Z kolei program na żywo, poza serwisem YouTube, ma być też dostępny na Facebooku i TikToku. 

Przypomnijmy, że obowiązuje rozporządzenie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w sprawie sposobu prowadzenia w programach radiowych i telewizyjnych działalności reklamowej i telesprzedaży. "W reklamach, z wyłączeniem autopromocji, zakazane jest wykorzystywanie głosu lub wizerunku osób, które prowadziły audycje informacyjne, publicystyczne lub audycje dla dzieci w programach radiowych lub telewizyjnych w okresie krótszym niż 3 miesiące przed nadaniem reklamy" – brzmi jeden z zapisów rozporządzenia.

Czytaj też: Goniec.pl wygrał proces z PZPN. Sport.pl napisał, że było odwrotnie – przed wydaniem wyroku

(MNIE, 02.12.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.