17 proc. influencerów i 13 proc. influencerek zarabia ponad 10 tys. zł miesięcznie
W badaniu udział wzięło nieco ponad 500 osób aktywnie działających w internecie. Wśród nich 71 procent stanowiły kobiety (fot. Pexels)
Firma Imker przeprowadziła ankietę wśród 500 twórców internetowych na temat ich zarobków w sieci. Ponad połowa zadeklarowała, że osiąga dochody z działalności w internecie.
Z badania wynika, że więcej zarabiają mężczyźni niż kobiety. Dochód ponad 10 tys. zł osiąga 17 proc. twórców mężczyzn, a w wypadku kobiet próg ten przekracza 13 proc.
Czytaj też: W social mediach za sabotaż na torach częściej winiono Ukraińców niż rosyjskie służby
Mężczyźni najczęściej zarabiają na sprzedaży własnych produktów (35 proc.) i książek (11 proc.), natomiast kobiety chętniej wybierają współpracę z markami (25 proc.) oraz kursy, szkolenia i konsultacje (23 proc.).
Kobiety decydują się przede wszystkim na Instagrama – aż 65 proc. twórczyń wskazuje tę platformę jako główny kanał działalności. Natomiast mężczyźni działają na różnych kanałach: na Instagramie – 23 proc. ankietowanych, na YouTubie i na Facebooku – po 19 proc.
Czytaj też: Cykl byłego prezydenta Andrzeja Dudy na Kanale Zero nie podbija YouTube'a
(KAP, 23.11.2025)










