Polsat-Interia, RASP i Wirtualna Polska w czołówce wydawców internetowych. Mediapanel
Grupa Polsat-Interia była najwyżej notowaną grupą mediową (fot. archiwum)
W październiku zaledwie trzy polskie grupy mediowe – Polsat-Interia, RASP i Wirtualna Polska – znalazły się w pierwszej dziesiątce wydawców internetowych w Polsce. Muszą walczyć nie tylko ze światowymi gigantami, ale również z platformami sprzedażowymi.
W październikowej czołówce Mediapanelu znalazły się dwie grupy gigantów internetowych: Grupa Google, która umocniła pozycję, osiągając 29,18 mln realnych użytkowników przy wzroście o 1,82 proc. w stosunku do września, oraz Grupa Meta Platforms z wynikiem 26,36 mln użytkowników, notując minimalny spadek o 0,02 proc. Trzecie miejsce należy do Grupy Allegro, która ma ich 22,36 mln, co wiąże się ze spadkiem o 0,02 proc.
Czytaj też: Interia w kampanii wizerunkowej podkreśla, że stawia na autorskie i odpowiedzialne dziennikarstwo
W pierwszej piątce znalazły się również Grupa Polsat-Interia, najwyżej notowana grupa mediowa z 20,47 mln użytkowników i spadkiem o 0,67 proc. oraz Grupa Whaleco – właściciel platformy handlowej Temu – z 19,76 mln i spadkiem o 0,3 proc.
Dziesiątkę uzupełniają RASP z 19,58 mln i spadkiem o 0,08 proc., WhatsApp z 18,90 mln i wzrostem o 1,25 proc.. Następne są Wirtualna Polska – 18,56 mln i spadek o 3,97 proc., OLX – 16,97 mln i spadek o 0,46 proc. oraz Microsoft – MSN, która przy 16,48 mln użytkowników odnotowała 4,77 proc. wzrostu.
W drugiej dziesiątce zestawienia znalazły się tylko trzy grupy medialne. To Grupa Agora (14 mln, spadek o 3,51 proc.), Polska Press (13,54 mln, wzrost o 4,80 proc.) oraz TVN WBD (12,43 mln, spadek o 8,39 proc.).
W październiku największy spadek wśród grup medialnych odnotowała Grupa TVN WBD, a największy wzrost Grupa Polska Press (screen: Mediapanel.pl)
Czytaj też: "Trzeba pokazać to szaleństwo" – mówi laureat World Press Photo, który fotografuje AfD
(PAR, 11.11.2025)










