Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Październik 22, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Większość Polaków nie zwraca uwagi na celebrytów w reklamach. Nowe badanie

58 proc. badanych uważa, że celebryci pojawiający się zbyt często w reklamach różnych produktów, tracą na wiarygodności (fot. T-mobile)

52 proc. respondentów twierdzi, że jest im obojętne, czy w reklamach występują znane osoby, aktorzy, gwiazdy lub celebryci – wynika z badania przeprowadzonego przez SW Research i LoveBrands Group.

Tylko 28 proc. ankietowanych łączy jakoś reklamy z udziałem w niej rozpoznawalnej osoby. Mężczyźni (30 proc.) nieznacznie częściej niż kobiety (27 proc.) są skłonni przyznać, że udział celebryty w reklamie zwiększa szanse na to, że ocenią ją pozytywnie. Pytani nie są też przekonani co do tego, że obecność znanej osoby w reklamie podnosi jej wartość wizualną (uważa tak zaledwie 32 proc. ankietowanych) lub czyni ją ciekawszą.

Czytaj też: Harbingers nagrodzone w konkursie Google Ads Impact Awards 2025

53 proc. ankietowanych zwraca uwagę na to, że czasem dobór celebryty do konkretnej reklamy nie jest do końca trafiony, bo nie pasuje ona do reklamowanego produktu lub usługi. 48 proc. deklaruje natomiast, że udział takiej osoby w reklamie częściej ich irytuje, niż przekonuje.

58 proc. badanych uważa, że celebryci pojawiający się zbyt często w reklamach różnych produktów tracą na wiarygodności. Jedynie 38 proc. ankietowanych wierzy, że celebryci występujący w reklamach faktycznie korzystają z promowanych przez siebie usług albo produktów.

Na potrzeby badania ankietowanym pokazywano losowo reklamy tych samych produktów – w wariancie bez celebrytów oraz z ich udziałem. Okazało się, że 76 proc. respondentów uzasadniało swój wybór reklamy z udziałem celebrytów jej większą siłą przekonywania do zakupu danego produktu. W grupie badanych, którzy wybrali reklamę bez udziału znanych twarzy, poziom ten był istotnie niższy i wyniósł 65 proc. Z kolei 35 proc. ankietowanych post factum przyznało, iż jest świadoma tego, że udział celebryty w reklamie miał zasadniczy wpływ na ich decyzje. 19 proc. wskazało, że obecność celebryty odrzuciła ich od produktu.

Czytaj też: Ludomir Wiśniewski szefem teamu Microsoft Advertising w Aleph Polska

Większość ankietowanych (52 proc.) twierdzi, że jest im obojętne, czy w reklamach występują znane osoby, aktorzy, gwiazdy lub celebryci. Zapytani wprost w 53 proc. przypadków odpowiadają, że wolą, gdy w reklamie występują "zwykli" ludzie, a nie celebryci. 29 proc. ankietowanych uważa, że sam udział celebryty w reklamie podnosi prestiż reklamowanej usługi czy produktu.

41 proc. ankietowanych twierdzi, że niektórych celebrytów kojarzy wyłącznie z reklam, a nie z innych życiowych ról.

Badanie zrealizowano w dniach 1-2 października 2025 roku na reprezentatywnej próbie 1009 dorosłych Polaków techniką CAWI, na panelu badawczym SW Panel.

Czytaj też: Agencja Redkroft opracowała branding marki biżuteryjnej Ania Kruk

(KAP, 22.10.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.