WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: internet

Dział: INTERNET

Dodano: Luty 20, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Tygodnik Powszechny" zakończył wdrażanie CMS. Zainteresowana m.in. "Krytyka Polityczna"

"Tygodnik Powszechny" ma nowoczesny CMS. Deklaruje, że może udostępnić go za darmo małym i średnim wydawcom (fot. Łukasz Gągulski/PAP)

"Tygodnik Powszechny" zakończył proces wdrażania stworzonego przez Fundację Tygodnika Powszechnego systemu zarządzania treścią, który usprawni pracę redakcji i wydawcy, pozwalając na monetyzację treści publikowanych w sieci. Licencję na to rozwiązanie będą mogli pozyskać mali i średni wydawcy niezależni od władzy politycznej i korporacji biznesowych.

W ocenie Agnieszki Wenderskiej, koordynatorki komunikacji promocyjnej w Fundacji Tygodnika Powszechnego (FTP) – większościowego udziałowca wydawcy "TP" – wyjątkowość wprowadzonego CMS (Content Management System) polega na tym, że jest stworzony przez wydawców dla wydawców.

Korzyści z wprowadzenia CMS

– Dzięki niemu dostaliśmy możliwość elastycznego zarządzania płatnymi treściami – mówi Agnieszka Wenderska. – Zespół marketingu i promocji może zarządzać paywallem, uwalniać pewne artykuły w celu zachęcenia czytelników do wykupienia subskrypcji – dodaje.

Czytaj też: Grupa ZPR Media złożyła ofertę przejęcia wydawnictwa Polska Press od Orlenu

Jako przykład atrakcyjnej oferty Agnieszka Wenderska podaje promocyjną subskrypcję pod hasłem 10 dni za 10 zł. – Zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę, że w ciągu 10 dni są dwa e-wydania "Tygodnika Powszechnego" w druku, którego cena egzemplarzowa wynosi 13 zł – dodaje.

Kolejną korzyścią wynikająca z wprowadzenia CMS są możliwości analizy zachowania użytkowników i integracja z Google Analytics. – Dzięki nowemu rozwiązaniu zyskała również redakcja, która w nowym CMS przygotowuje drukowane wydanie "Tygodnika Powszechnego" – dodaje.

Grupa kilkunastu zainteresowanych wydawców

Nowy system CMS wydawca i zespół redakcyjny "Tygodnika Powszechnego" przygotował w ramach autorskiego rozwiązania "rE-medium", który jest dystrybucją systemu Drupal, sprawdzonego m.in. przez redakcje "The Economist", Fox News, BBC, Al Jazeery czy NBC.

Czytaj też: Jarosław Olechowski szefem wydawców TV Republika. Nowe prowadzące "Express Republiki"

Pieniądze na jego opracowanie – ok. 600 tys. zł – FTP pozyskała w ramach programu "Aktywni Obywatele" – Fundusz Krajowy finansowanego z Funduszy Norweskich. Operatorami Funduszu są Fundacja Stocznia w konsorcjum z Fundacją im. Stefana Batorego i Fundacją Akademia Organizacji Obywatelskich.

Fundacja Tygodnika Powszechnego zdecydowała się na udział w tym konkursie i pozyskała ok. 600 tys. zł na realizację wniosku projektowego pod nazwą "rE-medium". FTP deklaruje, że licencję na wprowadzone rozwiązanie przekaże nieodpłatnie małym i średnim wydawcom niezależnym od ośrodków władzy politycznej i grup kapitałowych.

– Naturalnie, wprowadzając "rE-medium", wydawcy będą musieli ponieść pewne koszty z własnej kieszeni, m.in. z tytułu wynagrodzeń za pracę czy dostosowania oprogramowania – mówi Agnieszka Wenderska. – Ale licencję i szkolenia oferujemy za darmo. Mamy już grupę kilkunastu wydawców, którzy są zainteresowani naszym rozwiązaniem. To m.in. "Przewodnik Katolicki", "Więź", "Krytyka Polityczna" – dodaje.

Czytaj też: Program informacyjny TVP "19.30" daleki od bezstronności. Raport Stowarzyszenia Demagog

(JF, 20.02.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.