WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Luty 20, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Grupa ZPR Media złożyła ofertę przejęcia wydawnictwa Polska Press od Orlenu

– Mając 42 oddziały Eski, widzimy olbrzymie synergie i jesteśmy w stanie przedłużyć żywot gazet – mówi Zbigniew Benbenek (screen: YouTube/KonferencjePike)

Grupa ZPR Media złożyła ofertę zakupu wydawnictwa Polska Press – dowiedział się "Presserwis". Z naszych informacji wynika, że były prowadzone już negocjacje w tej sprawie. Odbyło się badanie due diligence spółki. Zbigniew Benbenek, przewodniczący rady nadzorczej Grupy ZPR Media, mówi o "olbrzymich synergiach" i o tym, że nowy właściciel mógłby "przedłużyć żywot gazet".

– Nie komentuję – mówi "Presserwisowi" Zbigniew Benbenek, główny akcjonariusz i przewodniczący rady nadzorczej Grupy ZPR Media. – Od wielu lat jesteśmy strategicznie zainteresowani zakupem Polska Press i składaliśmy oferty. Mając 42 oddziały Eski, widzimy olbrzymie synergie i jesteśmy w stanie przedłużyć żywot gazet – dodaje Benbenek.

Polska Press i Grupa ZPR Media przed Grupą Agora

Od marca 2021 roku spółka Polska Press należy do koncernu Orlen, który zapłacił za nią 210 mln zł. Wśród graczy zainteresowanych przejęciem wydawnictwa wymienia się również Wirtualną Polskę – o czym "Presserwis" napisał wczoraj.

Czytaj też: TVP chce usunięcia przez TV Republika "Specjalnego wydania Wiadomości" i zapłaty

Z danych Polskich Badań Czytelnictwa wynika, że w 2023 roku średnia sprzedaż wydawanego przez Grupę ZPR Media "Super Expressu" wynosiła 69 499 egz., a wszystkie dzienniki Polska Press rozchodziły się w 99 072 egz. Dla porównania, lider sprzedaży wśród dzienników, czyli "Fakt" (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał 122 578 egz.

Z kolei według badania Mediapanel PBI/Gemius, w styczniu 2024 roku serwisy Polska Press odwiedziło 16,9 mln internautów, a Grupy ZPR Media – 16,1 mln. Uwzględniając współoglądalność, Polska Press i Grupa ZPR Media miałyby w styczniu łącznie 19,1 mln internautów, co plasowałoby nowego gracza przed Grupą Agora (18,8 mln internautów).

Wydawnictwo Polska Press w 2022 roku miało 329,3 mln zł przychodów i 23 mln zł straty. Wzrosły wpływy z reklam i usług poligraficznych, a spadły ze sprzedaży gazet. Na koniec 2022 roku w wydawnictwie pracowało 1649 osób. W skład Grupy ZPR Media wchodzą spółki zajmujące się działalnością wydawniczą (m.in. "Super Express", "Murator"), radiową (Eska, Eska 2, Eska Rock, Vox FM, Radio Plus), internetową i produkcją telewizyjną.

Czytaj też: Jarosław Olechowski szefem wydawców TV Republika. Nowe prowadzące "Express Republiki"

(KOZ, 20.02.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.