WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Luty 20, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Jarosław Olechowski szefem wydawców TV Republika. Nowe prowadzące "Express Republiki"

Jarosława Olechowskiego z funkcji dyrektora TAI odwołał ówczesny prezes Telewizji Polskiej Mateusz Matyszkowicz (screen: YouTube/TVP Info)

Do zespołu TV Republika jako szef wydawców dołączył Jarosław Olechowski, w przeszłości dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej. Stacja poszerzyła też skład prowadzących "Express Republiki".

– Wcześniej funkcję szefa wydawców pełnił dodatkowo zwykle któryś z zastępców redaktora naczelnego. Teraz będzie to odrębne stanowisko. Ono w tak dużej strukturze jest już po prostu potrzebne – mówi "Presserwisowi" Tomasz Sakiewicz, prezes i redaktor naczelny stacji.

Zaufany człowiek Kurskiego w TV Republika

Olechowskiego z funkcji dyrektora TAI pod koniec kwietnia 2023 roku odwołał ówczesny prezes Telewizji Polskiej Mateusz Matyszkowicz. Jarosław Olechowski uchodził za zaufanego człowieka wcześniejszego prezesa TVP Jacka Kurskiego. Bronił skrajnie prorządowych programów informacyjnych TVP.

Czytaj też: TVP chce usunięcia przez TV Republika "Specjalnego wydania Wiadomości" i zapłaty

Po zakończeniu pracy w TAI został pełnomocnikiem prezesa Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej ds. komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej. Był również doradcą społecznym wicepremiera i ministra aktywów państwowych Jacka Sasina. Później znalazł pracę m.in. w banku Pekao SA, gdzie został doradcą wiceprezesa Piotra Zborowskiego. Chociaż w ub.r. w TAI pracował tylko przez kilka miesięcy, to zarobił 1,02 mln zł (jako dyrektor agencji) i 408 tys. zł (z umów cywilnoprawnych).

Ponadto TV Republika poszerzyła skład prowadzących serwis "Express Republiki". Do Rafała Patyry, byłego prezentera "Teleexpressu" TVP, dołączyły Emilia Wierzbicki, która prowadzi też m.in. program "Dzień z Republiką" oraz Sylwia Krasnodębska, w przeszłości autorka i prowadząca "Republikę Gwiazd" w TV Republika, związana również z "Gazetą Polską Codziennie" i "Gazetą Polską" jako szefowa działu Kultura.

"Express Republiki" jest nadawany od lutego codziennie o 16.55. Ma formułę zbliżoną do "Teleexpressu" TVP 1.

Czytaj też: Program informacyjny TVP "19.30" daleki od bezstronności. Raport Stowarzyszenia Demagog

(MNIE, 20.02.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.