O odejściu Pacewicza ze stanowiska naczelnego OKO.press  |  Izba Wydawców Prasy z apelem do marszałka Hołowni  |  Totalizator Sportowy unieważnia  |  Cięcia w ośrodku produkcji telewizyjnej TVP  |  Polskie Badania Internetu z zyskiem  |  Oglądalność serialu "Pierwsza miłość" w Polsacie  |  TVP przeniosła produkcję "Jednego z dziesięciu"  |  Pilot WP zawiesił emisję  |  Czwarty sezon serialu Canal+ "The Office PL"  |  Red Carpet Media Group rusza z kanałem  |  Justyna Steczkowska jurorką  |  Orlen nadal nie wybrał  |  Coca-Cola HBC Polska nowym klientem  |  One House ze stałą obsługą  |  Kierownik ds. public affairs w Play  |  EFJ apeluje o nałożenie kar na Słowację  |  Netflix z reklamami ma w tym roku osiągnąć 950 mln dol. przychodów  |  Zaczynają wpływać oferty kupna Telegraph Media Group  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

O odejściu Pacewicza ze stanowiska naczelnego OKO.press  |  Izba Wydawców Prasy z apelem do marszałka Hołowni  |  Totalizator Sportowy unieważnia  |  Cięcia w ośrodku produkcji telewizyjnej TVP  |  Polskie Badania Internetu z zyskiem  |  Oglądalność serialu "Pierwsza miłość" w Polsacie  |  TVP przeniosła produkcję "Jednego z dziesięciu"  |  Pilot WP zawiesił emisję  |  Czwarty sezon serialu Canal+ "The Office PL"  |  Red Carpet Media Group rusza z kanałem  |  Justyna Steczkowska jurorką  |  Orlen nadal nie wybrał  |  Coca-Cola HBC Polska nowym klientem  |  One House ze stałą obsługą  |  Kierownik ds. public affairs w Play  |  EFJ apeluje o nałożenie kar na Słowację  |  Netflix z reklamami ma w tym roku osiągnąć 950 mln dol. przychodów  |  Zaczynają wpływać oferty kupna Telegraph Media Group  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

O odejściu Pacewicza ze stanowiska naczelnego OKO.press  |  Izba Wydawców Prasy z apelem do marszałka Hołowni  |  Totalizator Sportowy unieważnia  |  Cięcia w ośrodku produkcji telewizyjnej TVP  |  Polskie Badania Internetu z zyskiem  |  Oglądalność serialu "Pierwsza miłość" w Polsacie  |  TVP przeniosła produkcję "Jednego z dziesięciu"  |  Pilot WP zawiesił emisję  |  Czwarty sezon serialu Canal+ "The Office PL"  |  Red Carpet Media Group rusza z kanałem  |  Justyna Steczkowska jurorką  |  Orlen nadal nie wybrał  |  Coca-Cola HBC Polska nowym klientem  |  One House ze stałą obsługą  |  Kierownik ds. public affairs w Play  |  EFJ apeluje o nałożenie kar na Słowację  |  Netflix z reklamami ma w tym roku osiągnąć 950 mln dol. przychodów  |  Zaczynają wpływać oferty kupna Telegraph Media Group  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: public relations

Dział: PUBLIC RELATIONS

Dodano: Grudzień 19, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Pandora Gate: Michał Baron wraca do bieżących działań Federacji Fame MMA

Pandora Gate zaczęła się od opublikowania przez Sylwestra Wardęgę wideo oskarżającego byłą gwiazdę polskiego YouTube'a Stuarta "Stuu" Kluz-Burtona o kontakty seksualne z nieletnimi fankami (screen: PAR)

Federacja Fame MMA, która organizuje walki celebrytów i influencerów, na swoim oficjalnym profilu na X ogłosiła, że wycofuje się z planów zakończenia współpracy z Michałem "Boxdelem" Baronem.

Rafał Pasternak, prezes zarządu Fame MMA, w imieniu Federacji wyjaśnił w oficjalnym oświadczeniu, że zarząd "podjął jednogłośną decyzję o wstrzymaniu działań, które zmierzały do usunięcia Michała Barona ze spółek należących do marki FAME. Oznacza to powrót Michała Barona do bieżących działań federacji".

Decyzje podejmowane za szybko?

I dalej: "Nasze pierwotne stanowisko wynikało z faktu, że samo tło pojawiających się informacji było poważne i dotyczyło tematu, który u każdego człowieka wzbudza kategoryczne oburzenie. W tamtym momencie decyzja o odsunięciu Michała Barona była dla nas jedyną możliwą do podjęcia. Władze federacji uważnie analizowały dalszy rozwój zdarzeń. Minęły niemal 3 miesiące, Michałowi Baronowi nie zostały w tej sprawie przedstawione żadne zarzuty, co stanowi bezpośredni powód zmiany decyzji, o której informowaliśmy 4 października 2023 roku".

Czytaj też: Tomasz Rożek: agencje i sieci partnerskie wiedziały o zarzutach dotyczących influencerów

Kamil Bolek, specjalista ds. reklamy internetowej przez lata związany z Grupą LTTM, uważa, że niekoniecznie musi to oznaczać zamiecenie afery pod dywan, ale mimo wszystko jest to niepokojące. 

– Rzeczywiście, nie wiemy, na jakim etapie są procesy prawne, dotyczące zarzutów stawianych youtuberom w Pandora Gate. Ale nie wiemy też ponad wszelką wątpliwość, że zarzuty te są niesłuszne. Uważam, że w tej sprawie decyzje o zerwaniu czy powrocie do współpracy były za szybkie. Sprawy nie zostały wyjaśnione, więc martwiące jest to, że ludzie zamieszani w te afery tak szybko zostali oczyszczeni z zarzutów. Bolek dodaje: – Oczywiście, należy brać pod uwagę, że Federacja Fame MMA granice kontrowersji ma w miejscu innym i akceptuje więcej, niż inni.

"Sytuację ocenią też konsumenci"

Anna Gołębicka, ekonomistka, ekspertka komunikacji i zarządzania, uważa, że decyzje w sprawie winy bądź niewinności powinny należeć do wymiaru sprawiedliwości i prokuratury, a nie do szefów spółek czy organizacji. – Oczywiście, w prywatnym biznesie każdy może zrobić to, co uważa za stosowane – dodaje Gołębicka. – Musi tylko pamiętać, że prawo do oceny sytuacji mają też konsumenci. Sami zdecydują, która decyzja Fame MMA była właściwa.

Czytaj też: Lifetube wprowadza nowe standardy w zakresie współpracy z influencerami

Pandora Gate zaczęła się od opublikowanie przez Sylwestra Wardęgę wideo oskarżającego byłą gwiazdę polskiego YouTube'a Stuarta "Stuu" Kluz-Burtona o kontakty seksualne z nieletnimi fankami. Niewłaściwe wiadomości do nastolatek miał też wysyłać Michał "Boxdel" Baron. Agencja Lifetube zerwała z nim współpracę. Podobnie jak organizacja Fame MMA.

"Boxdel" jest udziałowcem federacji Fame MMA organizującej walki celebrytów, influencerów, osób znanych z mediów. Po wybuchu Pandora Gate organizacja oświadczyła, że jej założyciele "nie posiadali wiedzy dotyczącej wspomnianych zachowań". "Jednocześnie należy zaznaczyć, że Federacja podejmie natychmiastowe i stanowcze kroki względem innych osób występujących na naszych galach, wobec których skierowane zostały publicznie poważne zarzuty w związku z tą sprawą" – napisano w komunikacie Fame MMA.

Czytaj też: Margaret z zarzutem nielegalnej reklamy alkoholu w mediach społecznościowych

(AMS, 19.12.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.