Plany tygodnika "NIE" i duże zmiany od kwietnia  |  Kowalczyk: Świrski uznał, że jest kimś o wiele ważniejszym  |  Liczba oglądanych reklam w telewizji w 2024 roku  |  Kompania Piwowarska wybiera  |  Debaty ze studentami w TVP  |  Kolejny sezon "MasterChefa"  |  SkupSzop zamknął rok  |  Awans w Grupie Iberion  |  Gazeta.pl zachęca do subskrypcji innych serwisów  |  Oglądalność serialu "Sprawiedliwi. Trójmiasto" w TV 4  |  Radio Nowy Świat na pięciolecie zbiórki  |  Studenckie Radio Egida w DAB+  |  Outdoor 2025: stabilny wzrost i dalsza cyfryzacja  |  Biedronka Home  |  KUPS szuka agencji  |  Międzynarodowa kampania OBI  |  Apple TV+ wyprodukuje czwarty sezon serialu "Ted Lasso"  |  OpenAI i Sam Altman kontra Elon Musk. Proces jesienią  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Plany tygodnika "NIE" i duże zmiany od kwietnia  |  Kowalczyk: Świrski uznał, że jest kimś o wiele ważniejszym  |  Liczba oglądanych reklam w telewizji w 2024 roku  |  Kompania Piwowarska wybiera  |  Debaty ze studentami w TVP  |  Kolejny sezon "MasterChefa"  |  SkupSzop zamknął rok  |  Awans w Grupie Iberion  |  Gazeta.pl zachęca do subskrypcji innych serwisów  |  Oglądalność serialu "Sprawiedliwi. Trójmiasto" w TV 4  |  Radio Nowy Świat na pięciolecie zbiórki  |  Studenckie Radio Egida w DAB+  |  Outdoor 2025: stabilny wzrost i dalsza cyfryzacja  |  Biedronka Home  |  KUPS szuka agencji  |  Międzynarodowa kampania OBI  |  Apple TV+ wyprodukuje czwarty sezon serialu "Ted Lasso"  |  OpenAI i Sam Altman kontra Elon Musk. Proces jesienią  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Plany tygodnika "NIE" i duże zmiany od kwietnia  |  Kowalczyk: Świrski uznał, że jest kimś o wiele ważniejszym  |  Liczba oglądanych reklam w telewizji w 2024 roku  |  Kompania Piwowarska wybiera  |  Debaty ze studentami w TVP  |  Kolejny sezon "MasterChefa"  |  SkupSzop zamknął rok  |  Awans w Grupie Iberion  |  Gazeta.pl zachęca do subskrypcji innych serwisów  |  Oglądalność serialu "Sprawiedliwi. Trójmiasto" w TV 4  |  Radio Nowy Świat na pięciolecie zbiórki  |  Studenckie Radio Egida w DAB+  |  Outdoor 2025: stabilny wzrost i dalsza cyfryzacja  |  Biedronka Home  |  KUPS szuka agencji  |  Międzynarodowa kampania OBI  |  Apple TV+ wyprodukuje czwarty sezon serialu "Ted Lasso"  |  OpenAI i Sam Altman kontra Elon Musk. Proces jesienią  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Listopad 07, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Reprezentanci rynku mediów w setce największych polskich prywatnych firm według "Forbesa"

W rankingu 100 największych polskich firm przygotowanym przez "Forbesa" znalazło się 12 związanych z rynkiem mediów (screen: Forbes)

W rankingu 100 największych polskich firm prywatnych przygotowanym przez magazyn "Forbes" jest 12 firm związanych z rynkiem mediów. Najwyżej jest biznes Zygmunta Solorza.

Cyfrowy Polsat Zygmunta Solorza znalazł się na czwartym miejscu rankingu i został wyceniony na 17,651 mld zł. Medialna działalność grupy zbudowanej wokół komercyjnej telewizji to jednak tylko część jej wartości. Działa ona także m.in. na rynku telekomunikacji i energii.

Czytaj też: W Polskim Radiu 24 goście są obowiązkowo pytani o los mediów publicznych po zmianie władzy

Na ósmym miejscu jest CD Projekt – największy polski producent gier, należący do Marcina Iwińskiego, Michała Kicińskiego, Piotra Nielubowicza i Adama Kicińskiego. Kapitalizacja firmy to 12,259 mld zł.

Na 4,5 mld zł wyceniona została firma DocPlanner (18. miejsce w rankingu) Mariusza Gralewskiego – jedna z największych na świecie platform łączących pacjentów z lekarzami. Tuż za nią uplasowała się Grupa Pracuj stworzona przez Przemysława Gacka – 4,181 mld zł. Serwis Pracuj.pl jest największą platformą rekrutacyjną w Polsce, działającą też na rynku niemieckim i ukraińskim.

Na 30. miejscu znalazła się największa polska telewizja kablowa – Vectra, wyceniana na 3,532 mld zł.

Gamingowa firma Playway należąca do Krzysztofa Kostkowskiego została sklasyfikowana na 40. miejscu z wartością 2,668 mld zł. Spółka specjalizuje się w grach niskobudżetowych, a jej sztandarowym tytułem jest "Car Mechanic".

Czytaj też: Lista "Top Radia 357" została wydłużona do trzech dni. Będzie 357 piosenek

Wirtualnej Polsce przypadło w rankingu "Forbesa" 46. miejsce. Kapitalizacja spółki notowanej na warszawskiej giełdzie i należącej w większości do Michała Brańskiego, Jacka Świderskiego i Krzysztofa Sieroty to 2,359 mln zł.

Poza pierwszą pięćdziesiątką znalazła się firma RTB House, wyceniana na 2,060 mld zł (56. miejsce). Platforma oferuje aukcyjny system wykupywania banerów reklamowych na stronach internetowych.

Na 69. miejscu jest kolejny producent gier – 11 bit Studios, należąca do Grzegorza Miechowskiego i Przemysława Marszała. Jej sztandarowe tytuły to "This War of Mine" i "Frostpunk". Jej wartość szacowana to 1,708 mld zł.

Czytaj też: Polskie Radio rozstało się z dziennikarzem Trójki. Bo "Formuła współpracy została wyczerpana"

Empik, wykupiony przez swoją wieloletnią szefową Ewę Szmidt-Belcarz, w tegorocznym zestawieniu znalazł się na 71. miejscu. Dystrybutor prasy, książek i artykułów rozrywkowych swoją wartość szacowaną na 1,525 mld zł zawdzięcza m.in. rozwojowi oferty e-commerce.

Ostatnią firmą w rankingu związaną z rynkiem mediów jest People Can Fly (PFC Group) – jeden z najstarszych polskich deweloperów gier, należący do Sebastiana Wojciechowskiego. Jej kapitalizacja to 1,330 mld zł.

O miejscu w rankingu decyduje wartość firmy szacowana na podstawie wartości kapitału własnego i mnożników odniesionych do zysku operacyjnego. W przypadku spółek notowanych na GPW to wartość kapitalizacji rynkowej na koniec września zsumowanej z długiem netto.

Czytaj też: Serwis Trójmiasto.pl pokazał zwłoki Grzegorza Borysa. Publikacja szokuje

(PAR, 07.11.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.