TVN ma najwięcej reprezentantów w rankingu najcenniejszych marek osobistych
Katarzyna Cichopek objęła prowadzenie w kategorii "Media, kultura, lifestyle" z wynikiem ponad 247,8 mln zł wartości ekspozycji (fot. materiały prasowe)
Katarzyna Cichopek, Magda Gessler i Olga Tokarczuk to najcenniejsze kobiece marki osobiste w kategorii "Media, kultura, lifestyle" – wynika z rankingu Instytutu Monitorowania mediów oraz "Forbes Woman".
Katarzyna Cichopek objęła prowadzenie w kategorii "Media, kultura, lifestyle" z wynikiem ponad 247,8 mln zł wartości ekspozycji (AVE) i zasięgiem 775,2 mln kontaktów z przekazem. W analizowanym okresie: od 1 maja 2024 roku do 30 kwietnia 2025 roku statystyczna osoba w Polsce w wieku powyżej 15. roku życia mogła zetknąć się z przekazem o prezenterce średnio 24 razy.
Autorzy raportu zauważają, że na tak wysokie miejsce wpłynął m.in. głośny start programu "Halo tu Polsat", który Katarzyna Cichopek współprowadzi z Maciejem Kurzajewskim. Para była stale obecna w serwisach plotkarskich i tabloidach. Dodatkowo Cichopek zyskała rozpoznawalność jako prowadząca reality-show "Moja mama i twój tata", a także dzięki regularnej aktywności na własnych profilach w mediach społecznościowych.
Drugie miejsce zestawienia IMM i "Forbes Women" należy do Magdy Gessler, której wartość reklamowa została oszacowana przez ekspertów IMM na 238,1 mln zł. Liczba kontaktów z przekazem na poziomie 580,1 mln oznacza, że statystyczna osoba w Polsce mogła zetknąć się z treściami o restauratorce średnio 18 razy. W analizowanym okresie rozpoczęła się emisja nowego talk-show "Magda gotuje internet", którego pierwszy sezon oglądało średnio 583 tys. widzów. Magda Gessler świętowała także jubileuszowy 30. sezon "Kuchennych rewolucji", wciąż osiągających wysokie wyniki oglądalności, oraz niezmiennie występowała jako jurorka "MasterChefa".
Na trzecim miejscu rankingu uplasowała się Olga Tokarczuk, której szacowana wartość ekspozycji w mediach wyniosła 217,2 mln zł. Zasięg publikacji w analizowanym okresie wyniósł 508,5 mln kontaktów z przekazem, co oznacza, że statystyczny mieszkaniec Polski mógł mieć kontakt z przekazem medialnym przywołującym noblistkę blisko osiem razy. W minionym roku Olga Tokarczuk otrzymała Europejską Nagrodę Literacką 2024 w Holandii, a jej powieść "Empuzjon" znalazła się na liście 100 najważniejszych książek roku 2024 według "The New York Times". Tokarczuk świętowała również jubileuszową, 10. edycję Festiwalu Góry Literatury, który powstał z jej inicjatywy. Została uhonorowana tytułem doktora honoris causa Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, a także prestiżowej paryskiej Sorbony. W międzynarodowej promocji jej twórczości pomogło niecodzienne spotkanie – do rozmowy w ramach Klubu Książki Service95 w mediach społecznościowych pisarkę zaprosiła artystka młodego pokolenia, piosenkarka Dua Lipa.
Liderką rankingu pod względem zasięgu jest Martyna Wojciechowska. Treści na jej temat wygenerowały 873,4 mln kontaktów z przekazem. Statystyczna osoba w Polsce mogła mieć więc z nimi kontakt średnio 27 razy. W badanym okresie Wojciechowska prowadziła wiele angażujących działań, które wzmacniały jej markę. Zainteresowanie mediów i odbiorców wzbudziły jej spotkania autorskie – m.in. w ramach cyklu "Co chcesz powiedzieć światu". Ważnym obszarem jej aktywności była także kontynuacja działalności Fundacji UNAWEZA, działającej na rzecz wyrównywania szans kobiet i dzieci. Na początku 2025 roku Wojciechowska znalazła się w centrum uwagi po opublikowaniu emocjonalnego wpisu w odpowiedzi na krytykę swojego wyglądu przez media i paparazzi.
W tegorocznej edycji rankingu najcenniejszych kobiecych marek osobistych w Polsce awans do pierwszej setki uzyskały Agnieszka Kaczorowska (126,3 mln zł AVE oraz zasięg na poziomie 544,6 mln), Magda Mołek (AVE – 72,4 mln zł, zasięg – 157,6 mln) i Katarzyna Sokołowska (AVE – 65,4 mln, zasięg – 129,3 mln).
Magda Mołek od kilku lat konsekwentnie rozwija swój kanał na YouTubie "W Moim Stylu", który gromadzi już blisko 240 tys. subskrybentów. W styczniu 2025 roku dziennikarka ogłosiła udział w 16. edycji "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie.
Katarzyna Sokołowska kontynuowała swoją rolę jurorki w 13. edycji "Top Model", a jednocześnie rozwijała biznes – w listopadzie 2024 roku ogłosiła rozpoczęcie sprzedaży kosmetyków pod marką Lava e Sal, będącej rozszerzeniem jej projektu spa wellness. W czerwcu odebrała również nagrodę Osobowość Roku na festiwalu SeeBloggers.
Agnieszka Kaczorowska wróciła po siedmiu latach przerwy do "Tańca z Gwiazdami", gdzie w grudniu 2024 roku zajęła drugie miejsce w finale. Jej taneczne sukcesy przełożyły się na dalsze zaangażowanie w program – w lipcu 2025 roku potwierdzono, że wystąpi w kolejnej edycji u boku Marcina Rogacewicza. W analizowanym okresie jej profil na Instagramie wygenerował 529 tys. interakcji.
Autorzy raportu zauważają, że w kategorii "Media, kultura, lifestyle" wyraźnie widać dominację kobiet związanych z telewizją. Aż dziewięć z 15 najwyżej sklasyfikowanych nazwisk to obecne gwiazdy TVN, a kolejne trzy – Omenaa Mensah, Magda Mołek, Jolanta Kwaśniewska – były przez lata jednymi z najbardziej rozpoznawalnych twarzy tej stacji.
(JF, 07.08.2025)










