Liczba chętnych na stanowiska naczelnych w Polska Press  |  Media publiczne skutecznie postawione w stan likwidacji  |  Producent "Kuchennych rewolucji" ze spadkiem  |  Ceny spotów w majowym cenniku Polsatu  |  Grupa Play poszerzyła  |  Debaty wracają do radiowej Czwórki  |  "Prosta sprawa" z Damięckim i Adamczykiem  |  Polsat Cafe kontynuuje  |  Szef muzyczny Radia Łódź  |  Komentator zakończył pracę w Viaplay  |  Ekipa TVP Sport na Euro 2024  |  RASP uruchamia Zielony Onet  |  Zaskakujące: młodzi oglądają telewizję dłużej  |  Publicon realizuje  |  Partner of Promotion  |  DSK wygrywa przetarg  |  Netflix nie będzie podawać kwartalnych przyrostów subskrypcji  |  Korespondent rosyjskiej "Izwiestii" zginął po ataku ukraińskiego drona  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Liczba chętnych na stanowiska naczelnych w Polska Press  |  Media publiczne skutecznie postawione w stan likwidacji  |  Producent "Kuchennych rewolucji" ze spadkiem  |  Ceny spotów w majowym cenniku Polsatu  |  Grupa Play poszerzyła  |  Debaty wracają do radiowej Czwórki  |  "Prosta sprawa" z Damięckim i Adamczykiem  |  Polsat Cafe kontynuuje  |  Szef muzyczny Radia Łódź  |  Komentator zakończył pracę w Viaplay  |  Ekipa TVP Sport na Euro 2024  |  RASP uruchamia Zielony Onet  |  Zaskakujące: młodzi oglądają telewizję dłużej  |  Publicon realizuje  |  Partner of Promotion  |  DSK wygrywa przetarg  |  Netflix nie będzie podawać kwartalnych przyrostów subskrypcji  |  Korespondent rosyjskiej "Izwiestii" zginął po ataku ukraińskiego drona  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Liczba chętnych na stanowiska naczelnych w Polska Press  |  Media publiczne skutecznie postawione w stan likwidacji  |  Producent "Kuchennych rewolucji" ze spadkiem  |  Ceny spotów w majowym cenniku Polsatu  |  Grupa Play poszerzyła  |  Debaty wracają do radiowej Czwórki  |  "Prosta sprawa" z Damięckim i Adamczykiem  |  Polsat Cafe kontynuuje  |  Szef muzyczny Radia Łódź  |  Komentator zakończył pracę w Viaplay  |  Ekipa TVP Sport na Euro 2024  |  RASP uruchamia Zielony Onet  |  Zaskakujące: młodzi oglądają telewizję dłużej  |  Publicon realizuje  |  Partner of Promotion  |  DSK wygrywa przetarg  |  Netflix nie będzie podawać kwartalnych przyrostów subskrypcji  |  Korespondent rosyjskiej "Izwiestii" zginął po ataku ukraińskiego drona  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Wrzesień 08, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Media Freedom Rapid Response sprawdzi stan wolności i pluralizmu mediów w Polsce

Media Freedom Rapid Response monitoruje i reaguje na naruszenia wolności prasy i mediów w państwach członkowskich UE, krajach kandydujących i na Ukrainie

Od 11 do 13 września trwać będzie misja informacyjna Media Freedom Rapid Response (MFRR) w Polsce. Tworzący ją przedstawiciele European Centre for Press and Media Freedom (ECPMF), International Press Institute (IPI), ARTICLE 19 Europe, European Federation of Journalists (EFJ) oraz Free Press Unlimited (FPU) mają ocenić stan wolności i pluralizmu mediów.

Andrzej Andrysiak, szef Stowarzyszenia Gazet Lokalnych, przyznaje, że MFRR już z nim się kontaktował. – Myślę, że najtrudniej będzie wytłumaczyć im polskie różnice między mediami lokalnymi a regionalnymi. Przerabialiśmy to już w przypadku Komisji Europejskiej i przedstawicieli Senatu USA, również badających rynek mediów w Polsce.

Czytaj też: Lokalne oddziały TVP dostają z centrali gotowe propagandowe materiały. Nie protestują

– Helsińska Fundacja Praw Człowieka jest jednym z podmiotów, którym misja zaproponowała spotkanie – mówi Konrad Siemaszko z HFHR. Misja ma zająć się m.in. kwestią przejmowania mediów w Polsce, a fundacja stworzyła raport poświęcony przejęciu dzienników regionalnych Polska Press przez państwową spółkę Orlen.

MFRR to ogólnoeuropejski mechanizm, który monitoruje i reaguje na naruszenia wolności prasy i mediów w państwach członkowskich UE, krajach kandydujących i w Ukrainie. Wysłannicy zapowiadają spotkania z czołowymi dziennikarzami, redaktorami, ekspertami ds. mediów, grupami społeczeństwa obywatelskiego, politykami i przedstawicielami państwa. Ocenią zasady regulacji rynku mediów, zagrożenia dla ich pluralizmu, szczególnie na poziomie regionalnym i lokalnym, poziom nadawców publicznych, zasady i skutki przejmowania mediów i zagrożenia prawne wynikające ze SLAPP.

Misja podsumuje swoje działania w Polsce podczas konferencji, którą zaplanowano na 13 września w Warszawie. Potem ukaże się raport zawierający kluczowe wnioski i rekomendacje dla zwycięzców wyborów w październiku 2023 roku na temat sposobów poprawy sytuacji w zakresie wolności mediów.

Czytaj też: Darmowy magazyn Orlenu zmienia tytuł i staje się orężem wyborczym PiS

(PAR, 08.09.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.