PAP zapowiada zmiany  |  Pisowscy propagandyści znaleźli winnych porażki  |  MOL Polska rozpoczyna  |  Media publiczne drenują rynek komercyjny  |  Dział sprzedaży bezpośredniej Grupy Eurozet  |  Najlepiej sprzedające się tygodniki w 2023 roku  |  Reklamy w TVP przy meczach Polaków  |  Streaming i telewizja kablowa zwiększyły udziały  |  "Magazyn Ekspresu Reporterów"  |  Warszawski reporter Radia Zet  |  Nowy layout serwisu Polskieradio24.pl  |  Watchdog Polska chce monitorować kampanie samorządowców  |  Kinesso  |  iTaxi nowym klientem  |  That One Agency zdobyła  |  DAZN we Francji zatrudnił byłego dyrektora Canal+  |  Radio Swoboda uznane w Rosji za "organizację niepożądaną"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

PAP zapowiada zmiany  |  Pisowscy propagandyści znaleźli winnych porażki  |  MOL Polska rozpoczyna  |  Media publiczne drenują rynek komercyjny  |  Dział sprzedaży bezpośredniej Grupy Eurozet  |  Najlepiej sprzedające się tygodniki w 2023 roku  |  Reklamy w TVP przy meczach Polaków  |  Streaming i telewizja kablowa zwiększyły udziały  |  "Magazyn Ekspresu Reporterów"  |  Warszawski reporter Radia Zet  |  Nowy layout serwisu Polskieradio24.pl  |  Watchdog Polska chce monitorować kampanie samorządowców  |  Kinesso  |  iTaxi nowym klientem  |  That One Agency zdobyła  |  DAZN we Francji zatrudnił byłego dyrektora Canal+  |  Radio Swoboda uznane w Rosji za "organizację niepożądaną"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

PAP zapowiada zmiany  |  Pisowscy propagandyści znaleźli winnych porażki  |  MOL Polska rozpoczyna  |  Media publiczne drenują rynek komercyjny  |  Dział sprzedaży bezpośredniej Grupy Eurozet  |  Najlepiej sprzedające się tygodniki w 2023 roku  |  Reklamy w TVP przy meczach Polaków  |  Streaming i telewizja kablowa zwiększyły udziały  |  "Magazyn Ekspresu Reporterów"  |  Warszawski reporter Radia Zet  |  Nowy layout serwisu Polskieradio24.pl  |  Watchdog Polska chce monitorować kampanie samorządowców  |  Kinesso  |  iTaxi nowym klientem  |  That One Agency zdobyła  |  DAZN we Francji zatrudnił byłego dyrektora Canal+  |  Radio Swoboda uznane w Rosji za "organizację niepożądaną"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: radio

Dział: RADIO

Dodano: Październik 21, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Radio Maryja usuwa audycję z homofobicznymi wypowiedziami wiceministra sprawiedliwości

Prezesem Radia Maryja jest o. Tadeusz Rydzyk (fot. Jakub Kaminski/East News, screen: radiomaryja.pl)

"Agresja lobby homoseksualnego", "ataki na rodzinę, na Kościół, na państwa narodowe, na suwerenność", "zinstytucjonalizowana dewiacja" – tak wiceminister sprawiedliwości oraz poseł Solidarnej Polski Marcin Romanowski określał społeczność LGBT w audycji "Aktualności Dnia" z 4 lipca br. w Radiu Maryja. Po reakcji Fundacji Basta, która domagała się interwencji KRRiT w tej sprawie, materiał zniknął ze strony radia i kanału na YouTubie.

Fundacja Basta, zajmująca się ściganiem homofobicznej mowy nienawiści w polskich mediach, w lipcu zgłosiła Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji audycję "Aktualności Dnia" w Radiu Maryja. 

Radio Maryja boi się konsekwencji?

Marcin Romanowski, poseł Solidarnej Polski i wiceminister sprawiedliwości, używał w niej homofobicznych określeń w stosunku do społeczności LGBT. "Ponieważ jest to zabroniona przez ustawę homofobiczna mowa nienawiści, złożyliśmy do KRRiT wniosek o wszczęcie postępowania administracyjnego przeciwko nadawcy" – opisuje sytuację Fundacja.

Czytaj też: TVP ponownie oferuje operatorom TVP 4K za opłatą. "Wybitnie dyskryminujące zasady"

Po zawiadomieniu wspominany materiał zniknął zarówno ze strony Radia Maryja, jak i z kanału w serwisie YouTube. Próba wejścia w link z archiwalną audycją kończy się niepowodzeniem – użytkownikowi wyświetla się jedynie komunikat "404 - podana strona nie istnieje". Inne archiwalne materiały, sięgające nawet 2006 roku, są możliwe do odtworzenia.

Press

Link z archiwalną audycją Radia Maryja został usunięty (screen: radiomaryja.pl)

Według Fundacji Basta jest to prawdopodobnie reakcja Radia na ich skargę. Nie ma ona wynikać jednak z autorefleksji, ale z obawy przed konsekwencjami prawnymi.

"KRRiT stoi na straży homofobii"

– Chcielibyśmy wierzyć, że Radio Maryja się opamiętało i zaczęło usuwać homofobiczne treści samo z siebie – stwierdza Bart Staszewski, prezes Fundacji, w komunikacie na stronie fundacjabasta.pl. – Niestety podejrzewamy, że za poradą prawników audycje, które zostały przez nas zgłoszone, zostały usunięte. Radio ewidentnie boi się konsekwencji.

Czytaj też: KRRiT utajniła swoje posiedzenie. "Boją się wykazania im braku kompetencji"

Staszewski podaje, że Fundacja ma swoją własną kopię wspomnianej audycji z udziałem wiceministra i nadal oczekuje od KRRiT wszczęcia postępowania administracyjnego. Jak jednak odpowiada Krajowa Rada, nie może ona tego zrobić, ponieważ Radio Maryja zdążyło już usunąć audycję i nie może jej przekazać do analizy. Z tego powodu ma nie być podstaw do wszczęcia postępowania wyjaśniającego.

– KRRiT stoi na straży homofobii i tak naprawdę nie chce ukarać Radia Maryja – komentuje krótko Staszewski. – [Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji] ma wszystkie potrzebne materiały, które wystarczają do wszczęcia postępowania administracyjnego, i dlatego skierujemy sprawę do sądu. Rada nadal nie uznaje naszej legitymacji do wnioskowania o postępowania administracyjne, dlatego rozstrzygnie to sąd – kończy prezes Fundacji Basta.

Czytaj też: Matyszkowicz zawiesił wydawcę "Wielkiego testu". Za pytanie związane karierą prezesa TVP

(HAD, 21.10.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.