Sejm odrzuca postulaty twórców  |  Spada zaufanie do mediów w Polsce  |  Co-CEO w firmie Better  |  Grupa Eurozet z nową dyrektorką  |  Muzyczny talent show w Netflixie  |  Wywiady Piotra Jędrzejka w Meloradiu  |  "Yellowstone" z Costnerem i "Belfer" ze Stuhrem  |  Nowi autorzy dołączają do portalu Holistic News  |  Nagrody im. Samuela Lindego  |  Legia najbardziej medialnym klubem, Lewandowski piłkarzem  |  Sztuczna inteligencja nie budzi zaufania  |  Account director w VerdeAgency  |  Dentsu tworzy centra  |  Zarząd AMS  |  Apple i Meta będą karane za nieprzestrzeganie przepisów UE  |  Proces Evana Gershkovicha przed rosyjskim sądem za zamkniętymi drzwiami  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Sejm odrzuca postulaty twórców  |  Spada zaufanie do mediów w Polsce  |  Co-CEO w firmie Better  |  Grupa Eurozet z nową dyrektorką  |  Muzyczny talent show w Netflixie  |  Wywiady Piotra Jędrzejka w Meloradiu  |  "Yellowstone" z Costnerem i "Belfer" ze Stuhrem  |  Nowi autorzy dołączają do portalu Holistic News  |  Nagrody im. Samuela Lindego  |  Legia najbardziej medialnym klubem, Lewandowski piłkarzem  |  Sztuczna inteligencja nie budzi zaufania  |  Account director w VerdeAgency  |  Dentsu tworzy centra  |  Zarząd AMS  |  Apple i Meta będą karane za nieprzestrzeganie przepisów UE  |  Proces Evana Gershkovicha przed rosyjskim sądem za zamkniętymi drzwiami  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Sejm odrzuca postulaty twórców  |  Spada zaufanie do mediów w Polsce  |  Co-CEO w firmie Better  |  Grupa Eurozet z nową dyrektorką  |  Muzyczny talent show w Netflixie  |  Wywiady Piotra Jędrzejka w Meloradiu  |  "Yellowstone" z Costnerem i "Belfer" ze Stuhrem  |  Nowi autorzy dołączają do portalu Holistic News  |  Nagrody im. Samuela Lindego  |  Legia najbardziej medialnym klubem, Lewandowski piłkarzem  |  Sztuczna inteligencja nie budzi zaufania  |  Account director w VerdeAgency  |  Dentsu tworzy centra  |  Zarząd AMS  |  Apple i Meta będą karane za nieprzestrzeganie przepisów UE  |  Proces Evana Gershkovicha przed rosyjskim sądem za zamkniętymi drzwiami  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Maj 24, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Norweska telewizja NRK rezygnuje z Facebooka. Ma największy profil informacyjny w kraju

"Dialog z opinią publiczną jest dla nas zbyt ważny, aby pozostawić go algorytmom w Palo Alto" - oświadczyła redakcja (screen: FB/NRK Nyheter)

Norweska telewizja publiczna ogłosiła zamknięcie od 1 czerwca własnego konta z informacjami na Facebooku. Na obserwowanym przez ponad 520 tys. uczestników fanpage'u NRK Nyheter już wyłączono możliwość komentowania artykułów.

Zdaniem Olsena Langfeldta, szefa redakcji informacji NRK Espena, "demokratyczna rozmowa prowadzona za pośrednictwem Facebooka ma ograniczoną wartość". "Dialog z opinią publiczną jest dla nas zbyt ważny, aby pozostawić go algorytmom w Palo Alto" – oświadczył Olsen Langfeldt.

Redakcja NRK kończy z Facebookiem

Jak wyjaśniono, moderowanie na Facebooku komentarzy odnoszących się do materiałów na portalu NRK.no wymagało dużych zasobów, które "publiczny nadawca może przeznaczyć na utrzymanie kontaktu z widzem w innym miejscu".

Czytaj też: Putin odrzuca zagraniczny sprzęt i oprogramowanie z obawy przed cyberatakami

Ma temu służyć m.in. założone pół roku temu własne forum na www.nrk.no/nyheter, na którym zalogowany użytkownik może kontaktować się z redakcją. Pytania i odpowiedzi, udzielane przez dziennikarzy lub ekspertów, widoczne są dla wszystkich czytelników. Do tej pory na 202 przesłane pytania udzielono 70 odpowiedzi, a 23 oczekują na reakcję.

Po zamknięciu profilu NRK Nyheter niewielka część wiadomości ma trafiać na mniej popularny (430 tys. obserwujących) ogólny fanpage norweskiej telewizji o nazwie NRK. Niewykluczone, że w przyszłości również i to miejsce zostanie zamknięte. "Chcemy najpierw zobaczyć, jakie skutki będzie mieć rezygnacja z konta z informacjami" – wyjaśnia Olsen Langfeldt.

Obserwowany przez ponad 520 tys. polubień fanpage NRK Nyheter jest najpopularniejszą stroną z informacjami na Facebooku w liczącej 5,3 mln ludności Norwegii.

Czytaj też: PAP zamyka bezpłatny serwis covidowy

(DAN, 24.05.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.