Temat: na weekend

Dział: RADIO

Dodano: Lipiec 23, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

KBR: słuchacze wrócili do zwyczajów sprzed pandemii

Zasięg dzienny radia zmniejszył się z 69,3 proc. w pierwszym półroczu 2020 roku do 67,5 proc. w pierwszym półroczu 2021 roku (fot. Andrea Piacquadio/Pexels)

W pierwszym półroczu 2021 roku każdego dnia radia słuchało 20,2 mln osób w wieku 15-75 lat - o 526 tys. mniej, niż rok wcześniej. Komitet Badań Radiowych podał, że słuchacze wrócili do zwyczajów sprzed pandemii.

Jak wynika z badania Radio Track, realizowanego przez Kantar, zasięg dzienny radia zmniejszył się z 69,3 proc. w pierwszym półroczu 2020 roku do 67,5 proc. w pierwszym półroczu 2021 roku. Dla porównania w pierwszym półroczu 2019 roku wskaźnik wynosił 72,2 proc.

Zdaniem Mariusza Gołdy, dyrektora marketingu Grupy RMF, spadek wynika głównie z lockdownu związanego z kolejną falą pandemii. - Zasięg dzienny radia ogółem utrzymuje się wciąż na wysokim poziomie - podkreśla Gołda.

- W okresach lockdownów zmieniają się nasze zachowania, w tym wzorce słuchania radia: rzadziej mamy okazję słuchać radia w samochodzie, bo rzadziej się przemieszczamy. Radio traci więc tych słuchaczy, którzy włączają odbiorniki wyłącznie w samochodzie - dodaje Mariusz Gołda.

Średni czas słuchania radia wynosił w pierwszym półroczu 2021 roku cztery godziny i 17 minut i był o sześć minut krótszy niż rok wcześniej. 

Komitet Badań Radiowych, który tworzą Grupa RMF, Eurozet, Grupa Radiowa Agory i Grupa ZPR Media, podał, że w drugim kwartale 2021 roku 40,3 proc. badanych deklarowało słuchanie radia w samochodzie (34,6 proc. w drugim kwartale 2020 roku). Wynik zbliża się do wskazań w drugim kwartale 2019 roku (41 proc.). W domu radio wybierało 33,3 proc. ankietowanych (spadek z 38,3 proc. w drugim kwartale 2020 roku).

Na powrót do zwyczajów sprzed pandemii wskazują także systematycznie rosnące wskaźniki zasięgu dziennego i czasu słuchania radia. W fali styczeń-marzec 2021 zasięg dzienny radia wynosił 67 proc., luty-kwiecień 2021 - 67,2 proc., marzec-maj 2021 - 67,5 proc., a kwiecień-czerwiec 2021 - 68,1 proc. W pierwszym kwartale radia słuchano średnio przez cztery godziny i 14 minut, a w drugim kwartale - o sześć minut dłużej.

- Spodziewamy się, że w kolejnych falach ten trend rosnący zostanie utrzymany i w drugiej połowie słuchalność wróci do poziomu z poprzednich lat - podsumowuje Mariusz Gołda z Grupy RMF.

(KOZ, 23.07.2021)

Pozostałe tematy weekendowe

Portale, radia i telewizje przygotowały szeroką ofertę na...
Górnik Zabrze dobrze wykorzystuje markę Łukasza Podolskiego
Postępowanie ws. koncesji TVN 24 trwa rekordowo długo
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.