Tomasz Sakiewicz reaguje na pozew TVP  |  Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Tomasz Sakiewicz reaguje na pozew TVP  |  Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Tomasz Sakiewicz reaguje na pozew TVP  |  Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: na weekend

Dział: REKLAMA

Dodano: Lipiec 16, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Potencjał reklamowy Hurkacza po przegranym półfinale Wimbledonu nie spada

Hubert Hurkacz wkrótce będzie miał szansę zaistnieć na Igrzyskach Olimpijskich w Tokio (screen: YouTube.com/Radio Zet)

Mimo przegrania przez Huberta Hurkacza półfinału Wimbledonu eksperci są zgodni, że najważniejsze mecze kariery dopiero przed nim. Porażka z Włochem Matteo Berrettinim nie popsuje wizerunku wykreowanego po spektakularnym zwycięstwie nad Rogerem Federerem.

Polak awansował na 11. miejsce w rankingu ATP (aż o siedem pozycji). Sukces zwrócił też uwagę branży reklamowej. Ekwiwalent (AVE) Hurkacza podskoczył do 43 mln zł. Eksperci w rozmowach z nami podkreślali, że podstawą dalszego wzrostu będą sukcesy na korcie. Tymczasem Polak po słabej grze przegrał półfinał Wimbledonu w czterech setach z Berrettinim (ósmy w rankingu ATP). Jego występ skrytykowało m.in. francuskie "L'Equipe", pisząc: "w pewnym momencie wyglądał jak strach na wróble". Na osłodę dla fanów, we wtorek w Gdyni najlepszy polski tenisista rozegrał deblowy mecz pokazowy, a następnie singlowy z udziałem Igi Świątek. Imprezę z Gdyni transmitowała TVP 1.

– To, że Hurkacz nie wszedł do finału, niewiele zmienia w kwestii jego potencjału marketingowego. Efektowna wygrana z Federerem, dzięki której wszedł do półfinału turnieju, umożliwiło mu przeskoczenie półkę wyżej w atrakcyjności dla kibiców i marketerów. Osiągnięcie kolejnej półki będzie trudne. To byłoby już finałowe zwycięstwo w turnieju Wielkiego Szlema albo na Igrzyskach Olimpijskich w Tokio, ewentualnie konsekwentny cykl zwycięstw w turniejach rangi ATP 1000 – stwierdza w rozmowie z "Press" Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska.

Zapytany o inne aspekty wizerunku polskiego tenisisty, odpowiada: - Mecz pokazowy z Igą Świątek to miły prezent dla polskich fanów, ale też konsekwentne działanie marketingowe. Jedyne, co nie najlepiej zostało odebrane w Polsce, to ogłoszenie przez sportowca rezydencji podatkowej w Monako. Moment na taką informację był wyjątkowo niefortunny. Taka decyzja niepotrzebnie kłóci się z wizerunkiem "narodowego bohatera" sportowego, na jakiego zaczął wyrastać Hurkacz - stwierdza Kita.

– Po występie w Londynie ma na wyciągnięcie ręki czołową dziesiątkę rankingu ATP. Dał się poznać kibicom tenisa kwietniową wygraną turnieju rangi ATP 1000 w Miami. Głośny występ w turnieju Wielkiego Szlema był następnym krokiem, jaki należało postawić. Co teraz? Został już atak na sam szczyt, czyli wielkoszlemowe zwycięstwo i awans do pierwszej piątki rankingu ATP. W tym roku ważny będzie też turniej olimpijski. Pokazowy mecz Hurkacz-Świątek to atrakcja dla kibiców i promocja dla turnieju WTA w Gdyni. Równolegle rozwijające się kariery Świątek i Hurkacza mogą być dla kibiców jedną z najważniejszych historii dekady w polskim sporcie – zauważa Mateusz Brzeźniak, senior account manager w Arskom Sport Brokers.

(KRY, BKS, 16.07.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.