Liczba oglądanych reklam w telewizji w 2024 roku  |  Kompania Piwowarska wybiera  |  Debaty ze studentami w TVP  |  Kolejny sezon "MasterChefa"  |  SkupSzop zamknął rok  |  Awans w Grupie Iberion  |  Gazeta.pl zachęca do subskrypcji innych serwisów  |  Oglądalność serialu "Sprawiedliwi. Trójmiasto" w TV 4  |  Radio Nowy Świat na pięciolecie zbiórki  |  Studenckie Radio Egida w DAB+  |  Outdoor 2025: stabilny wzrost i dalsza cyfryzacja  |  Biedronka Home  |  KUPS szuka agencji  |  Międzynarodowa kampania OBI  |  Apple TV+ wyprodukuje czwarty sezon serialu "Ted Lasso"  |  OpenAI i Sam Altman kontra Elon Musk. Proces jesienią  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Liczba oglądanych reklam w telewizji w 2024 roku  |  Kompania Piwowarska wybiera  |  Debaty ze studentami w TVP  |  Kolejny sezon "MasterChefa"  |  SkupSzop zamknął rok  |  Awans w Grupie Iberion  |  Gazeta.pl zachęca do subskrypcji innych serwisów  |  Oglądalność serialu "Sprawiedliwi. Trójmiasto" w TV 4  |  Radio Nowy Świat na pięciolecie zbiórki  |  Studenckie Radio Egida w DAB+  |  Outdoor 2025: stabilny wzrost i dalsza cyfryzacja  |  Biedronka Home  |  KUPS szuka agencji  |  Międzynarodowa kampania OBI  |  Apple TV+ wyprodukuje czwarty sezon serialu "Ted Lasso"  |  OpenAI i Sam Altman kontra Elon Musk. Proces jesienią  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Liczba oglądanych reklam w telewizji w 2024 roku  |  Kompania Piwowarska wybiera  |  Debaty ze studentami w TVP  |  Kolejny sezon "MasterChefa"  |  SkupSzop zamknął rok  |  Awans w Grupie Iberion  |  Gazeta.pl zachęca do subskrypcji innych serwisów  |  Oglądalność serialu "Sprawiedliwi. Trójmiasto" w TV 4  |  Radio Nowy Świat na pięciolecie zbiórki  |  Studenckie Radio Egida w DAB+  |  Outdoor 2025: stabilny wzrost i dalsza cyfryzacja  |  Biedronka Home  |  KUPS szuka agencji  |  Międzynarodowa kampania OBI  |  Apple TV+ wyprodukuje czwarty sezon serialu "Ted Lasso"  |  OpenAI i Sam Altman kontra Elon Musk. Proces jesienią  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Maj 10, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Nadawca TV Trwam dostał od ministerstw prawie 6 mln zł

Tylko od ubiegłego roku nadawca TV Trwam otrzymał 2,3 mln zł z kancelarii premiera (fot.Jakub Kaminski/East News)

Ponad 5,9 mln zł w latach 2015-2021 wydało osiem ministerstw i kancelaria premiera na produkcję i emisję spotów w Telewizji Trwam - wynika z odpowiedzi na poselskie interpelacje. Spośród resortów do stacji o. Tadeusza Rydzyka najwięcej przekazało Ministerstwo Zdrowia.

O dane dotyczące umów zawieranych przez ministerstwa i kancelarię premiera ze Zgromadzeniem Najświętszego Odkupiciela (redemptoryści) i powiązanymi z nim instytucjami poprosiła w interpelacjach posłanka Polski 2050 - Hanna Gill-Piątek. Członkiem redemptorystów jest o. Tadeusz Rydzyk, założyciel Radia Maryja i Telewizji Trwam. Na interpelacje odpowiedziała większość adresatów, którzy najczęściej zawierali umowy z fundacją Lux Veritatis (nadawca TV Trwam). 

W okresie listopad 2015 - marzec 2021 najwięcej na ten cel wydała Kancelaria Prezesa Rady Ministrów - 2,3 mln zł. Wszystkie umowy zawarto po wybuchu pandemii koronawirusa i dotyczyły emisji spotów informacyjnych o zapobieganiu COVID-19 oraz akcji szczepionkowej. Niewiele mniej, bo na 1,3 mln zł, opiewały umowy zawarte z nadawcą TV Trwam przez resort zdrowia. Dotyczyły one produkcji i emisji spotów m.in. o profilaktyce raka piersi oraz kampanii społecznej "Planuję długie życie".

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi na umowy z Lux Veritatis w sumie wydało 636,4 tys. zł, które obejmowały emisję spotów w kampaniach "Poznaj dobrą żywność" oraz programu operacyjnego "Rybactwo i morze". Resort rodziny i polityki społecznej przez ostatnie ponad pięć lat zawarł z Lux Veritatis i spółką Bonum (sprzedaje reklamy do TV Trwam) umowy o wartości 386,6 tys. zł. Dotyczyły one spotów w ramach projektu "Rodzina polska – wolna od przemocy", promujące program Rodzina 500 plus i kampanię "Wspieraj seniora".

Ponad 365,4 tys. zł na umowy z nadawcą TV Trwam wydało Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej (promocja rządowego programu skierowanego do Kół Gospodyń Wiejskich i audycje o funduszach europejskich), a resort klimatu i środowiska 313,2 tys. zł (cykl audycji edukacyjnych "Coś wisi w powietrzu"). Lux Veritatis od Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego otrzymało 285,7 tys. zł na m.in. spoty w kampanii "Czytaj! – to najlepsza inwestycja, na jaką zawsze Cię stać" oraz "Literackie świadectwo postaw Polaków wobec Żydów w czasie II wojny światowej". Natomiast resort edukacji na cykl programów "Społeczna odpowiedzialność nauki" przeznaczył dla nadawcy TV Trwam 118 tys. zł. Wartością umów z Lux Veritatis nie pochwaliło się Ministerstwo Obrony Narodowej, które opłaciło emisję m.in. filmów dokumentalnych o rotmistrzu Witoldzie Pileckim. 

Według ostatniego sprawozdania finansowego w 2019 roku przychody Lux Veritatis wyniosły 45,53 mln zł (spadek o 5,2 proc.), a zysk netto 1,3 mln zł (spadek o 60 proc).

(PTD, 10.05.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.