Ruch przestanie dostarczać prasę. "Budka podtrzymał decyzję"  |  Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Cut The Mustard  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Ruch przestanie dostarczać prasę. "Budka podtrzymał decyzję"  |  Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Cut The Mustard  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Ruch przestanie dostarczać prasę. "Budka podtrzymał decyzję"  |  Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Cut The Mustard  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Grudzień 09, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Protesty kobiet jednym z najbardziej angażujących tematów na Facebooku

#strajkkobiet, #piekłokobiet oraz #wyroknakobiety to trzy najszybciej rosnące hashtagi na Instagramie w ciągu ostatnich trzech miesięcy (fot. Jakub Kaminski/East News)

Facebook podsumował 2020 rok. Wśród wydarzeń, które najbardziej zaangażowały polskich użytkowników platformy, były m.in. protesty Ogólnopolskiego Strajku Kobiet.

2020 rok był zdominowany tematami związanymi z pandemią COVID-19. Jej wybuch był pretekstem do wielu spontanicznych i spektakularnych przejawów empatii i solidarności, takich jak Widzialna Ręka. Inicjatywa ta, podjęta początkowo w gronie znajomych, aby nieść doraźną pomoc podczas kwarantanny, w ciągu doby zaangażowała ponad tysiąc osób, a dziś bierze w niej udział już prawie 110 tys. mieszkańców Polski. Poza grupą ogólnopolską, powstało ponad 150 grup lokalnych w poszczególnych miastach, dzielnicach czy nawet osiedlach, oraz międzynarodowe grupy m.in. w Berlinie, Paryżu, Wiedniu i w miastach Wielkiej Brytanii.

Wzrosła także liczba zbiórek na Facebooku, jak chociażby “Wygramy! Wspieramy Fundusz Interwencyjny do walki z koronawirusem”, w ramach której Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy zebrała ponad 600 tys. złotych na rzecz polskich szpitali walczących z zarazą, oraz zbiórka Fundacji TVN “Dla Bohaterów! Zadbajmy o życie i zdrowie pracowników służb medycznych”, która zebrała blisko 500 tys. złotych w celu pomocy pracownikom służby medycznej. Z kolei Wielkanoc to okres, w czasie którego odbyło się najwięcej grupowych rozmów wideo na Messengerze.

Tematem często poruszanym przez społeczność Facebooka i Instagrama były protesty w obronie praw kobiet. #strajkkobiet, #piekłokobiet oraz #wyroknakobiety to trzy najszybciej rosnące hashtagi na Instagramie w ciągu ostatnich trzech miesięcy.

Globalna społeczność Facebooka łączyła siły dla dobra planety. W mijającym roku ponad 2,5 mln osób na całym świecie wzięło udział w największej w tym roku zbiórce pieniędzy na Facebooku, która jednocześnie była największą w historii platformy. W ramach niej zebrano 35 mln dolarów na pomoc ofiarom pożarów w Australii.
W Polsce najbardziej poruszającym dyskusję wydarzeniem związanym ze środowiskiem naturalnym były pożary w Biebrzańskim Parku Narodowym.

Użytkownicy Facebooka upamiętniali również znane osoby, które zmarły. Polaków szczególnie poruszyło odejście Romualda Lipki, kompozytora i multiinstrumentalisty związanego z zespołem Budka Suflera. Często wspominali także m.in. kultową piosenkarkę Ewę Demarczyk oraz kompozytora Krzysztofa Pendereckiego.

Facebook po raz pierwszy w swoim podsumowaniu uwzględnił najważniejsze wydarzenia w światowej popkulturze. Wśród tych, które wygenerowały w aplikacjach najwyższe poziomy interakcji, są serial dokumentalny o Michaelu Jordanie „Ostatni taniec”, występ Shakiry i Jennifer Lopez podczas przerwy w finale Super Bowl, a także wielkanocny koncert Andrei Bocellego w Mediolanie.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(BAE, 09.12.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.