Dział: TELEWIZJA

Dodano: Grudzień 02, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Część rynku porozumiała się ws. jednoźródłowego badania mediów

Formalnym reprezentantem strony zakupowej w JIC będzie Związek Agencji Reklamowych (fot. Pixabay.com)

Nadawcy telewizyjni wraz z marketerami i agencjami mediowymi utworzą Joint Industry Committee, wspierający jednoźródłowe badanie mediów. Zainteresowane strony podpisały wczoraj list intencyjny w tej sprawie, bez udziału wydawców internetowych i nadawców radiowych.

Sygnatariusze listu intencyjnego deklarują chęć wspólnego opracowania statutu Joint Industry Committee (JIC). Wyrażają też gotowość do współpracy i wspólnego działania w tej sprawie z organizacjami pracodawców reprezentującymi wydawców internetowych i nadawców radiowych. Bo o ile reklamodawcy i agencje mediowe zaakceptowali propozycję nadawców telewizyjnych bez zastrzeżeń, to Polskie Badania Internetu oraz Komitet Badań Radiowych (KBR tworzą: Eurozet, Grupa Radiowa Agory, Grupa RMF i Grupa ZPR Media) wciąż analizują propozycję nadawców telewizyjnych.

- Nie czekamy już na nikogo. Oczywiście wydawcy internetowi i nadawcy radiowi będą mogli dołączyć do utworzonego przez nas JIC – mówi „Press” Jerzy Minorczyk, dyrektor generalny IAA Polska.

„Uznaliśmy, że to właściwy moment, by powołać do życia organizację, która w przyszłym roku ogłosi przetarg na jednoźródłowe badanie mediów i w przyszłości będzie zarządzała tym badaniem” - poinformował w komunikacie Radosław Ziółek, przewodniczący rady nadzorczej MOC TV, zespołu skupiającego w tej sprawie nadawców telewizyjnych. „Po przeprowadzeniu szeregu analiz doszliśmy do wniosku, że zadania, które staną przed Joint Industry Committee, najsprawniej będzie realizowała organizacja w formie federacji związków pracodawców, reprezentujących poszczególne media oraz stronę zakupową” – dodał Ziółek.

Zainteresowanym stronom zależy na czasie, dlatego statut JIC ma powstać jeszcze w tym roku. „Przyjęliśmy zobowiązanie, że projekt statutu postaramy się przedstawić członkom naszych organizacji do 20 grudnia br. i w sytuacji gdy zostanie on zaakceptowany, statut niezwłocznie złożymy do KRS w celu zarejestrowania organizacji” - informuje Rafał Jakubowski, członek komitetu sterującego Koalicji Marketerzy dla Lepszych Badań.

Do porozumienia doszło pomiędzy marketerami skupionymi w Koalicji Marketerzy dla Lepszych Badań, agencjami mediowymi z Klubu Mediowego SAR oraz nadawcami telewizyjnymi z MOC TV. List intencyjny w imieniu Związku Pracodawców Ogólnopolskich Mediów Telewizyjnych podpisał Przemysław Broniszewski, członek zarządu, a w imieniu strony zakupowej - Dariusz Andrian, prezes zarządu Związku Agencji Reklamowych, Rafał Jakubowski, członek komitetu sterującego Koalicji Marketerzy dla Lepszych Badań i Jerzy Minorczyk, dyrektor generalny IAA Polska. Formalnym reprezentantem strony zakupowej w JIC będzie Związek Agencji Reklamowych.

Jerzy Minorczyk podkreśla, że priorytetem będzie również kontynuacja współpracy z Krajową Radą Radiofonii i Telewizji. „To kamień milowy na drodze wprowadzania nowego standardu badań. KRRiT zabiegała o to od kilku lat, a dziś zyskuje partnera w postaci sformalizowanej reprezentacji strony rynkowej” - komentuje Witold Kołodziejski, przewodniczący KRRiT.

„Nielsen pracuje z JIC-ami w wielu krajach na całym świecie, z przyjemnością więc zaangażujemy się we współpracę także w Polsce” - dodała Agnieszka Gosiewska, managing director Nielsena.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(IKO, 02.12.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.