Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 25, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Duda najpopularniejszy na FB, najszybciej rośnie poparcie dla Trzaskowskiego

W pierwszych tygodniach czerwca liczba fanów Rafała Trzaskowskiego zwiększyła się o 27 proc., podczas gdy liczba fanów Dudy urosła o 2 proc. (fot. Piotr Molecki/East News)

Najwięcej fanów na Facebooku ma prezydent RP Andrzej Duda. O połowę mniej ma Rafał Trzaskowski, którego profil miał jednak największy procentowo przyrost fanów w czerwcu – wynika z analizy firmy Sotrender.

Andrzej Duda ma 721,9 tys. fanów na Facebooku. Drugi pod tym względem jest Robert Biedroń – 596,2 tys. fanów, a trzeci Szymon Hołownia – 592,6 tys. Rafał Trzaskowski ma 371 tys. fanów, Krzysztof Bosak – 265,2 tys., a Władysław Kosiniak-Kamysz – 95,2 tys.

W pierwszych trzech tygodniach czerwca 2020 roku (1-21.06) największą dynamikę wzrostu zanotował jednak profil kandydata Koalicji Obywatelskiej – liczba fanów Trzaskowskiego zwiększyła się o 27 proc., podczas gdy liczba fanów Dudy urosła o 2 proc.

Press

Kandydaci na prezydenta pod względem liczby fanów (fot. materiały prasowe)

Trzaskowski ma też najwięcej zaangażowanych fanów na Facebooku. Wskaźnik storytellers na jego profilu wynosi 312,5 tys. (tylu użytkowników Facebooka polubiło profil, zamieściło lub zareagowało na post umieszczony na profilu), co oznacza wzrost o 275 proc. na przestrzeni analizowanych trzech tygodni. Drugi pod tym względem był Duda – 185,4 tys. (wzrost o 83 proc.), a trzeci Hołownia – 170,6 tys. (spadek o 30 proc.), który w majowym zestawieniu był najbardziej angażującym politykiem w tym medium społecznościowym.

Do Trzaskowskiego należy też najbardziej angażujący post zawierający spot wyborczy o treści: „Dzieciństwo. Rodzice. Szkoła. Studia. Pasja. Miłość. Rodzina. Dzieci. Praca. Polska. Dom. Mój dom”. Wpis ten miał ponad 20 tys. reakcji i 7,5 tys. udostępnień więcej niż post Andrzeja Dudy zawierający również spot wyborczy, ale opatrzony hashtagiem #RafałNieKłam! Oba spoty zostały opublikowane 20 czerwca i były postami sponsorowanymi. Post Trzaskowskiego kosztował 8-9 tys. zł, a Dudy 5-6 tys. zł (dane z Biblioteki reklam Facebooka). Na sześć najpopularniejszych postów cztery należały do Rafała Trzaskowskiego, dwa do Andrzeja Dudy, a dopiero na miejscu 7. i 8. znalazł się post Szymona Hołowni i Roberta Biedronia.

Press

Wydatki na Facebooku poniesione przez kandydatów na prezydenta (fot. materiały prasowe)

Najwięcej na kampanię na Facebooku - w ciągu ostatnich 30 dni – wydał Rafał Trzaskowski, czyli 179,7 tys. zł, dla którego był to początek walki o prezydenturę. Kwotę 100 tys. zł przekroczono również w przypadku reklam na oficjalnych profilach Szymona Hołowni i Andrzeja Dudy (dane z Biblioteki reklam Facebooka, 23.05-21.06.2020). Jednocześnie najwięcej płatnych reklam w ciągu ostatnich 30 dni opublikowano na oficjalnych profilach Andrzeja Dudy (542 reklamy).

(IKO, 25.06.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.