Dział: INTERNET

Dodano: Kwiecień 23, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Były właściciel serwisu z fake newsami uruchomił witrynę, która ma z nimi walczyć

Zdaniem eksperta Antyfake.pl nie wygląda na klasyczny serwis fact-checkingowy (screen: Antyfake.pl)

Firma HGA Media uruchomiła serwis Antyfake.pl, który ma weryfikować materiały w mediach pod kątem ich prawdziwości. Jednak zdaniem eksperta witryna nie wygląda jak klasyczny serwis fact-checkingowy.

HGA Media był właścicielem serwisu Newsweb.pl (później zmieniony na Raportdnia.pl), gdzie publikowano zmyślone lub zmanipulowane materiały dotyczące m.in. imigrantów, polskiej opozycji i Unii Europejskiej. Po tym, jak zaczęły się nim interesować media (m.in. "Polityka" i "Superwizjer" TVN 24), serwis został zamknięty, a z jego szefem, Marcinem P., HGA Media zakończyła współpracę. Następnie prezes firmy Albert Wójcik w wydanym oświadczeniu zapowiedział, że zamierza zainwestować w platformę, która będzie walczyć z fake newsami.

Uruchomiony przez HGA Media Antyfake.pl zajmuje się głównie materiałami publikowanymi w serwisach Innapolityka.pl, Propublica24.pl i związanym z tygodnikiem „Najwyższy Czas!” Nczas.com.

Marcel Kiełtyka z serwisu fact-checkingowego Demagog.org.pl zwraca uwagę, że Antyfake.pl nie wygląda na klasyczny serwis fact-checkingowy, bo duża część artykułów opisywanych przez serwis nie podpada pod definicję fake newsa lub dezinformacji. Zauważa, że Antyfake.pl odnosi się do mylących tytułów newsów, zamiast do ich treści. - Pytaniem pozostaje, na ile działania podejmowane przez portal są obliczone na krótkotrwałe efekty i były odpowiedzią na reportaż dziennikarzy "Superwizjera", a na ile ich autorzy naprawdę będą chcieli walczyć z fake newsami - podkreśla Kiełtyka.

(PD, 23.04.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

Dział: INTERNET

Dodano: Kwiecień 24, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

CDA z zyskiem 5,4 mln zł, prawie 90 proc. przychodów stanowią subskrypcje

Do końca grudnia ub.r. użytkownicy mieli dostęp do prawie 6 tys. licencjonowanych filmów i seriali (screen: Cda.pl)

Spółka CDA SA, właściciel Cda.pl, w 2018 roku zanotowała zysk netto 5,4 mln zł (wzrost o 84 proc. w porównaniu z 2017 rokiem) przy przychodach na poziomie 28 mln zł (wzrost o 60 proc.). Liczba aktywnych subskrybentów CDA Premium wyniosła 172,1 tys. (wzrost o 70 proc.).

Na 28 mln zł przychodów składają się przede wszystkim wpływy z płatnych subskrypcji – 25,1 mln zł (wzrost o 71 proc.) i z reklam – 2,5 mln zł (spadek o 13 proc.).

Spółka podaje w raporcie, że w minionym roku skoncentrowała się na rozwoju usługi CDA Premium. Do końca grudnia ub.r. użytkownicy mieli dostęp do prawie 6 tys. licencjonowanych filmów i seriali. Rozwijana była również aplikacja CDA Premium na telewizory smart. Obecnie można z niej korzystać na telewizorach: Toshiba, JVC, LG, Philips, Sony Bravia, TCL i Thompson, oraz na konsolach Xbox One.

Oprócz tego spółka rozwija sekcję CDA Premium Free, która zawiera materiały ogólnodostępne od zweryfikowanych partnerów. W ub.r. CDA zawarła w tej sprawie umowę o współpracy z siecią partnerską TalentMedia.

Wśród niepowodzeń w ub.r. spółka wskazuje brak uchwały GPW w sprawie pierwszego notowania akcji CDA SA na NewConnect. GPW prowadzi w tej sprawie "czynności wyjaśniające", jednak nie podaje szczegółów i terminu ich zakończenia.

Cda.pl to serwis umożliwiający oglądanie filmów bez konieczności pobierania plików. W 2016 roku została uruchomiona usługa VoD CDA Premium z filmami pełnometrażowymi, które można obejrzeć w ramach abonamentu.

Według badania Gemius/PBI w marcu serwis Cda.pl odwiedziło 4,66 mln internautów.

(PD, 24.04.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.