RMN będzie wybierać rady programowe  |  TVN ruszył z castingiem  |  Były dyrektor KGHM założył firmę  |  Oglądalność "The Voice Senior" w TVP 2  |  Miesięczny udział Canal+ 360  |  "Łowcy skarbów. Kto da więcej" w TV 4  |  TVN Media z nowymi pakietami  |  Kanał TVC zamierza mieć w koncesji mniej programów lokalnych  |  Plany byłego dziennikarza "Superwizjera"  |  Radio Pogoda z nową audycją  |  UW ma serwis z artykułami na temat badań prowadzonych na uczelni  |  Nowe wydawnictwo książek dla dzieci  |  Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi poszukuje agencji  |  Digital Kingdom przygotował kampanię  |  Opera Bałtycka w Gdańsku uruchamia przetarg  |  DAZN i Amazon wydają najwięcej na prawa sportowe  |  Kanały Paramount powróciły na YouTube TV  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

RMN będzie wybierać rady programowe  |  TVN ruszył z castingiem  |  Były dyrektor KGHM założył firmę  |  Oglądalność "The Voice Senior" w TVP 2  |  Miesięczny udział Canal+ 360  |  "Łowcy skarbów. Kto da więcej" w TV 4  |  TVN Media z nowymi pakietami  |  Kanał TVC zamierza mieć w koncesji mniej programów lokalnych  |  Plany byłego dziennikarza "Superwizjera"  |  Radio Pogoda z nową audycją  |  UW ma serwis z artykułami na temat badań prowadzonych na uczelni  |  Nowe wydawnictwo książek dla dzieci  |  Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi poszukuje agencji  |  Digital Kingdom przygotował kampanię  |  Opera Bałtycka w Gdańsku uruchamia przetarg  |  DAZN i Amazon wydają najwięcej na prawa sportowe  |  Kanały Paramount powróciły na YouTube TV  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

RMN będzie wybierać rady programowe  |  TVN ruszył z castingiem  |  Były dyrektor KGHM założył firmę  |  Oglądalność "The Voice Senior" w TVP 2  |  Miesięczny udział Canal+ 360  |  "Łowcy skarbów. Kto da więcej" w TV 4  |  TVN Media z nowymi pakietami  |  Kanał TVC zamierza mieć w koncesji mniej programów lokalnych  |  Plany byłego dziennikarza "Superwizjera"  |  Radio Pogoda z nową audycją  |  UW ma serwis z artykułami na temat badań prowadzonych na uczelni  |  Nowe wydawnictwo książek dla dzieci  |  Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi poszukuje agencji  |  Digital Kingdom przygotował kampanię  |  Opera Bałtycka w Gdańsku uruchamia przetarg  |  DAZN i Amazon wydają najwięcej na prawa sportowe  |  Kanały Paramount powróciły na YouTube TV  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Kwiecień 23, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Były właściciel serwisu z fake newsami uruchomił witrynę, która ma z nimi walczyć

Zdaniem eksperta Antyfake.pl nie wygląda na klasyczny serwis fact-checkingowy (screen: Antyfake.pl)

Firma HGA Media uruchomiła serwis Antyfake.pl, który ma weryfikować materiały w mediach pod kątem ich prawdziwości. Jednak zdaniem eksperta witryna nie wygląda jak klasyczny serwis fact-checkingowy.

HGA Media był właścicielem serwisu Newsweb.pl (później zmieniony na Raportdnia.pl), gdzie publikowano zmyślone lub zmanipulowane materiały dotyczące m.in. imigrantów, polskiej opozycji i Unii Europejskiej. Po tym, jak zaczęły się nim interesować media (m.in. "Polityka" i "Superwizjer" TVN 24), serwis został zamknięty, a z jego szefem, Marcinem P., HGA Media zakończyła współpracę. Następnie prezes firmy Albert Wójcik w wydanym oświadczeniu zapowiedział, że zamierza zainwestować w platformę, która będzie walczyć z fake newsami.

Uruchomiony przez HGA Media Antyfake.pl zajmuje się głównie materiałami publikowanymi w serwisach Innapolityka.pl, Propublica24.pl i związanym z tygodnikiem „Najwyższy Czas!” Nczas.com.

Marcel Kiełtyka z serwisu fact-checkingowego Demagog.org.pl zwraca uwagę, że Antyfake.pl nie wygląda na klasyczny serwis fact-checkingowy, bo duża część artykułów opisywanych przez serwis nie podpada pod definicję fake newsa lub dezinformacji. Zauważa, że Antyfake.pl odnosi się do mylących tytułów newsów, zamiast do ich treści. - Pytaniem pozostaje, na ile działania podejmowane przez portal są obliczone na krótkotrwałe efekty i były odpowiedzią na reportaż dziennikarzy "Superwizjera", a na ile ich autorzy naprawdę będą chcieli walczyć z fake newsami - podkreśla Kiełtyka.

(PD, 23.04.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.