Dział: TELEWIZJA

Dodano: Marzec 18, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Cyfrowy Polsat zmienił politykę dywidendową

Zygmunt Solorz jest większościowym akcjonariuszem Cyfrowego Polsatu (fot. Telewizja Polsat)

Zarząd Cyfrowego Polsatu zmienił politykę dywidendową spółki, która będzie obowiązywała od 1 kwietnia. To reakcja na pismo Zygmunta Solorza, większościowego akcjonariusza spółki.

Zygmunt Solorz 7 lutego zaproponował, aby w ciągu najbliższych trzech lat spółka wypłaciła akcjonariuszom łącznie co najmniej 1,8 mld zł dywidendy. Roczna kwota dywidendy miałaby być ustalona na poziomie minimum 4 proc. średniej kapitalizacji spółki z grudnia 2018 roku, czyli około 0,93 zł na akcję. Zarząd przychylił się do tego wniosku.  

15 marca Cyfrowy Polsat podjął uchwałę o przyjęciu polityki dywidendowej zakładającej coroczne przedkładanie walnemu zgromadzeniu propozycji wypłaty dywidendy wraz z rekomendacją zarządu, z zastrzeżeniem, że kwota dywidendy "powinna gwarantować atrakcyjny zwrot z zainwestowanego kapitału akcjonariuszom spółki", a "poziom uzyskiwanego zwrotu powinien być kształtowany w odniesieniu do powszechnie dostępnych na polskim rynku form bezpiecznego lokowania środków finansowych". Ponadto "przedkładana corocznie propozycja podziału zysku netto Grupy za poprzedni rok obrotowy powinna pozwalać na kontynuację stopniowego obniżania zadłużenia netto Grupy Cyfrowy Polsat, w celu osiągnięcia pożądanego poziomu skonsolidowanego zadłużenia na poziomie poniżej 1,75x wskaźnika dług netto/EBITDA".

Zarząd zamierza w latach 2019-2021 zarekomendować wypłatę dywidendy w łącznej kwocie co najmniej 2,79 zł w przeliczeniu na jedną akcję w trzech równych kwotach, po 0,93 zł na akcję w każdym roku.

(IKO, 18.03.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Marzec 18, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Powrót "Big Brothera" przyciągnął do TVN Siedem 2,23 mln widzów

TVN Siedem, pokazując "Big Brothera", był liderem rynku (screen Youtube/ tvnpl)

Średnio 2,23 mln widzów oglądało w TVN Siedem pierwszy odcinek reaktywowanego po latach reality show "Big Brother".

TVN Siedem, pokazując w niedzielę "Big Brothera", zdobył w grupie ogólnej 12,63 proc. udziału w rynku. W tym paśmie Siódemka była wiceliderem rynku, przegrywając tylko z TVP 1 (17,26 proc.). W grupie komercyjnej kanał miał 20,21 proc. udziału, osiągając najlepszy rezultat ze wszystkich telewizji w tym czasie.

TVN pokazał trzy edycje "Big Brothera" w latach 2001-2002. Finałowy odcinek pierwszej z nich oglądało 10 mln widzów. Dwie serie "Big Brothera" w 2007 i 2008 roku pokazał TV 4.

Dane: Nielsen Audience Measurement.

(KOZ, 18.03.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.